Yağma (Gasp) Suçu Davasına Bakan Avukat

Diyarbakır yağma (gasp) suç davasına bakan avukat, Diyarbakır Anadolu Adliyesi içinde çalışan uzman bir ceza ve ağır ceza hukukçusudur. Yağma veya gasp olarak bilinen suçlarda, suç fiili bileşik bir eylemler kümesi olarak ortaya çıkar. Ancak sanık ve şüpheli için her bir eyleme ayrı ayrı ceza ön görülmez ve yağma (gasp) suçundan tek bir toplam ceza talep edilir. Gasp ve yağma TCK içinde mal varlığına karşı işlenen suçlar başlığında değerlendirilmektedir. Gasp ve yağma suçunda TCK 35/1 doğrultusunda eylem sonuca varmasa bile teşebbüs suç kabul edilir. Ayrıca bu tür suçlarda uzlaştırma kurumu bulunmamaktadır.

Yağma (Gasp) Suçu Davasına Bakan Avukat Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Diyarbakır en iyi yağma (gasp) suç davasına bakan avukat, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun ikinci kısım, onuncu bölümünde bulunan 148., 149. Ve 150. Maddelerin dayanak oluşturduğu davalar ile ilgilenir. Sanık veya şüpheli olan müvekkillerinin haklarını korur onların savunmasını üstlenir. İfade ve yargılama süreçlerinde yanlarında durur, infaz hükmü kesinleşirse, onları cezaevinde ziyaret eder. Müvekkili eğer müşteki sıfatındaki mağdur kişilerse, suçun niteliğine göre failin gerekli cezayı alması için çaba gösterir, manevi ve maddi zararların eksiksiz karşılanmasına çalışır.

Diyarbakır hukuk bürosu avukatları arasında yağma ve gasp suçuna bakan avukatlar; kasten insan öldürme, yaralama, dolandırıcılık, cinsel saldırı gibi diğer ceza ve ağır ceza davalarına da bakabilir.

Diyarbakır’da Yağma Suçu Davasına Bakan Avukat Hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Demirkapı Hukuk Bürosu olarak Diyarbakır avukat kadrolarımızla yağma suçu davalarında müvekkillerimizin haklarını koruyarak savunmalarını en titiz şekilde üstleniyoruz. Müşteki mağdur sıfatıyla bize başvuran müvekkillerimizin maddi ve manevi zararları eksiksiz bir şekilde tazmin edilsin diye çaba harcıyoruz. Müvekkillerimizden vekalet aldıktan sonra onların ifade verme ve sorgulama süreçlerine eşlik ediyoruz. Dava dosyasını derinlemesine mütalaa edip, olabilecek en güçlü savunmayı hazırlayarak cezaların alt limitleri için uğraşıyoruz. Soruşturma ve kovuşturma süreçlerini yakından takip ediyor, yeterli kanıtların toplanması için müvekkillerimiz yardım ediyoruz.

Yağma Suçu Davasına Bakan Avukat ile Yağma Suçu Davası Nasıl Açılır?

Yağma suçu şikâyete tabi olmayan suçlar arasındadır. Mağdur ve yakınları bir yağma (gasp) suçu yüzünden dava açamaz. Bu noktada ihbar hakkını kullanırlar. Cumhuriyet Savcılığı ya da emniyet güçleri aracılığıyla müşteki olarak ihbarda bulunulabilir. Ayrıca bu ihbarı avukat yardımıyla veya bireysel olarak gerçekleştirebilir. Sonrasında savcılık makamı iddianame hazırlar ve dava açılır.

Yağma Suçu Davaları Ne Kadar Sürer?

Yağma suçu davalarının süresi çok farklı etmenlerle değişiklik gösterebilir. Bu nedenle gasp suçu dava süreleri adına ortalama bir değer belirtmek çok zordur. Dava dosyasının içeriğinde yer alan, nitelik, sanık ve mağdur sayıları, tanıklar, ortaya çıkan zarar gibi birçok detay davanın süresinde etkili olabilir. Ayrıca adli tatil ya da hâkim değişikliği talepleri gibi durumlar da avukatların elinde olmadan davayı uzatabilecektir.

• Yağma Suçu Davasına Bakan Avukat Olarak Verdiğimiz Hizmetler
  • Yağma suçu davalarında vekaletini aldığımız müvekkillerimizin bütün hukuki ihtiyaçlarını karşılayabiliyoruz. Bu davalarda verdiğimiz hizmetlerden başlıca başlıklar şöyle listelenebilir:
  • Sorgulama sürecinde müvekkillerimize eşlik ediyoruz,
  • Yağma veya gasp ihbarında bulunabiliyoruz,
  • Pişmanlık indirimi talepleri yapabiliyoruz,
  • Hafifletici nedenleri belirgin hale getiriyor, mahkemeye sunuyoruz,
  • Emsal yargıtay kararlarını araştırarak dava için dayanak oluşturuyoruz,
  • Zaman aşımı konularında yardımcı olabiliyoruz,
  • Hükmü kesinleşen müvekkillerimizi infaz kurumunda ziyaret ediyoruz,
  • Birinci derece mahkeme kararlarını temyiz ve istinaf süreçlerine taşıyoruz,
  • Tanıkların tekrar dinlenmesi için başvurular yapıyoruz,
  • Gerekli durumlarda bilirkişi raporları istiyoruz,
  • Kanıtların tekrar değerlendirilmesini istiyoruz,
  • Adil bir yargılama yaşanması için usulsüzlük ve yanlışlıkları önlüyoruz.

Yağma Suçuna Bakan Avukatın Ücretleri Ne Kadar?

Yağma suçuna bakan avukat ücretleri dava dosyası mütalaa edilmeden belirlenemez. Ancak asgari tutarlar her yıl Türkiye Barolar Birliği tarafından belirlenmektedir. Asgari tutar sınırının altında olmamak şartıyla müvekkiller ve avukat arasında ücret miktarı serbest usulle belirlenebilir.

Diyarbakır’da En İyi Yağma Suçu Davasına Bakan Avukatı Nasıl Bulabilirim?

Demirkapı hukuk bürosu olarak, ceza ve ağır ceza hukuk dallarında uzman avukatlarımız ve yağma suçu davalarındaki tecrübelerimiz, bilgi birikimimiz ile her zaman yardıma hazırız.

Yağma Suçuna Bakan Avukat Ne Yapar?

Yağma suçuna bakan avukatlar, sanık, şüpheli veya müşteki konumundaki müvekkillerini vekaleten temsil eder, onların haklarını ve çıkarlarını savunur. Müdafi makam olarak duruşmalar katılır. Gerekli dilekçeleri yazarak doğru yerlere ulaştırır, başvurularda ve itirazlarda bulunabilir. İnfaz koşullarının iyileştirilmesi için çaba harcar.

Yağma Suçu Davalarında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Yağma suçu davalarında görevli mahkemeler Ağır Ceza Mahkemeleri’dir. Yağma ve gasp suçu 6 yıl ile 10 yıl arası hapis cezasıyla yargılanır. Dolayısıyla on yıldan az hapis cezası çıkabilse de Ağır Ceza Mahkemeleri’nde görülen istisnai davalardır. Ayrıca on sekiz yaşından küçük birinin bu suçu işlemesi takdirinde Çocuk Ağır Ceza Mahkemeleri görevlidir. Yetkili mahkemeler suçun işlediği bölgedeki mahkemelerdir.