Trafik Ve Kaza Avukatı

Trafik ve Kaza Avukatı

Diyarbakır Trafik ve kaza avukatı; trafik kazası sonucu ortaya çıkan yaralanma, can veya mal kaybı, araç hasarı gibi konularda yaşanabilecek mağduriyetler sonucu müvekkilinin hukuken haklarını bilen ve koruyan avukattır. Trafik kazası davalarında avukatın bilgisi oldukça önemlidir. İşinde iyi Diyarbakır trafik ve kaza avukatı yasal yollarla hakkın teslimine ön ayak olacaktır.

Trafik kazası durumlarında maluliyet raporu almak son derece önemlidir. Bu rapor kaza sonucunda ne kadar mağdur olunduğu ile doğru orantılı olduğundan güncel mevzuata göre alınacak tazminat miktarı da bu raporla birlikte belirlenecektir.

Diyarbakır Trafik ve Kaza Avukatı Nedir Hangi Davalara Bakar?

Diyarbakır Trafik ve kaza avukatı, trafik kazaları sonucunda ortaya çıkan her türlü olumsuzluk ve mağduriyet durumunu en iyi şekilde mağdur tarafın haklarını koruyarak lehine çevirmeyi amaçlayan; maddi hasarlı trafik kazalarında tutulan zabıtlardaki kusur oranlarının değerlendirilmesini ve mahkemeye sunulmasını gerçekleştiren avukatlardır. Bu bağlamda da Diyarbakır trafik ve kaza avukatı, ölümlü yaralanmalı veya maddi hasarlı trafik kazası davalarına bakmaktadır.

Diyarbakır’da Trafik ve Kaza Avukatı Hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Trafik kazası davalarında avukatın rolü son derece önemlidir. Kimi zaman kaza anında tutulan zabıtlar hatalı olabilmekte ve mahkemenin kararını etkileyebilmektedir. İşini iyi yapan tecrübeli Diyarbakır trafik ve kaza avukatı bu hatayı erkenden fark edip müdahale edebilir.

Trafikte birçok kural bulunmaktadır. Trafikte hangi hareketlerin kusur sayıldığını, kazada hangi durumlarda kimin hatalı bir eylem gerçekleştirmiş sayılacağını, trafik kazaları hukukuna ilişkin temel mevzuatı bilen ve daha önce defalarca trafik kazası davalarına girmiş tecrübeli bir avukat müvekkilinin tazminat hakkının korunmasını sağlayacak ve talep edecektir.

Bizler de Diyarbakır avukat olarak müvekkillerimize en doğru hizmeti vererek zararlarının karşılanması için hukuk mücadelesi vermeyi amaçlamaktayız. Diyarbakır en iyi trafik ve kaza avukatı olarak alanında son derece deneyimli avukatlarımız ile birlikte hizmet vermekteyiz. Trafik kazaları sonucunda alınacak tazminat çeşitleri şunlardır:

• Destekten yoksun kalma tazminatı
  • Tedavi , hastane , cenaze giderleri
  • Maddi zararın tazminatı
  • Manevi tazminat
  • Yaralanma sonucu çalışma hayatından mahrum kalma tazminatı
  • Ekonomik geleceğinin zarar görmesinden doğan tazminat
  • Aracın değer kaybının tazminatı

Öte yandan trafik kazaları hukukuna yönelik konuyla alakalı bazı mevzuat maddeleri şu şekildedir:

Madde 36 – (Değişik : 24/5/2013 – 6487/18 md.) Motorlu araçların, sürücü belgesi sahibi olmayan kişiler tarafından karayollarında sürülmesi ve sürülmesine izin verilmesi yasaktır.

Madde 45 – (Değişik: 12/7/2013-6495/19 md.) Sürücü belgesi sahibi kişide sağlığı bakımından sürücülüğe engel aşikar bir değişikliğin görülmesi ve tespiti hâlinde, trafik görevlilerince sürücü belgesi geri alınarak, kişinin sağlık kuruluşlarında muayenesi istenir. Sağlık şartları bakımından sürücülüğe engel bir hâlinin olmadığı veya mevcut olan bu hâlin daha sonra ortadan kalktığı sağlık raporuyla tespit edildiği takdirde, sürücü belgesi kişiye iade edilir.

Madde 48 – (Değişik : 24/5/2013 – 6487/19 md.) Uyuşturucu veya uyarıcı maddeleri almış olan sürücüler ile alkollü olan sürücülerin karayolunda araç sürmeleri yasaktır.

Madde 50 – (Değişik birinci fıkra: 25/6/2010-6001/34 md.) Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 km/s, bölünmüş  yollarda  110  km/s,  otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir.

Madde 73 – (Değişik birinci fıkra: 17/10/1996-4199/27 md.) Karayolunda araçların kamunun rahat ve huzurunu bozacak veya kişilere zarar verecek şekilde saygısızca sürülmesi, araçlardan bir şey atılması veya dökülmesi, seyir halinde sürücülerin cep ve araç telefonu ile benzer haberleşme cihazlarını kullanması yasaktır.

Trafik ve kaza davalarının dayanağı olan Karayolları Trafik Yönetmeliği Kanunu hakkında,https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=8182&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Trafik ve Kaza Avukatı ile Trafik Kaza Davası Nasıl Açılır?

Trafik kazaları mağduriyetin türüne göre değişkenlik göstermektedir. Ölüm ya da yaralanmanın olduğu trafik kazalarında tazminat davası Asliye Hukuk Mahkemesine başvurarak açılmaktadır. Burada ölüm, ölen kişinin yakınları için hem maddi hem de manevi zararlara yol açabilmektedir. Bu sebeple kişinin yakınları karşı tarafa manevi tazminat davası ve destekten yoksun kalma tazminatı davası açarak tazminat talep edebilirler.

Eğer kaza sonrası sigorta şirketine dava açılacaksa Asliye Ticaret Mahkemesine başvurulmalıdır. Kişiler konuyla ilgili mevzuat hakkında bir hukukçu kadar bilgi sahibi olamadığından yapılabilecek en doğru şey Diyarbakır trafik ve kaza avukatı ile görüşmek ve onun bilgisinden faydalanmak olacaktır. Avukat bu hususta müvekkillerine danışmanlık yapacak ve doğru şekilde yönlendirilmesini sağlayacaktır.

Öncelikli olarak Diyarbakır trafik ve kaza avukatı, ona başvuran müvekkilin elindeki belgeleri dikkatli bir şekilde inceler ve meseleyi mahkemeye taşır. Belgelerde hatalar mevcutsa mahkemeden bu konuda tekrar detaylı bir inceleme talep eder, daha sonra müvekkilin uğradığı maddi ve manevi zararlar göz önünde bulundurularak duruşma görülür.

Gerekli görüldüğü taktirde mobese kameraları ve tanık ifadesine de başvurulur. Dava sonucunda önemli olan şey mağduriyet yaşamış olan taraf ile diğer taraf arasında hatalı olan tarafın kim olduğuna karar vermek ve gerek maddi gerek manevi tazminatın ödenmesini sağlayarak kişilerin yasal haklarını korumaktır.

Trafik Kaza Davaları Ne Kadar Sürer?

Trafik kazası davalarının 1.5 ile 3 yıl içerisinde sonuca ulaşması beklenir. Fakat dava içeriğine, kazanın olma şekline, yaşanan mağduriyetin türüne göre bu süre kısalabilir yahut uzayabilir.

Diyarbakır Trafik ve Kaza Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Diyarbakır avukat olarak önceliğimiz müvekkillerimizin danışmanlık ve dava takip hizmetini en verimli şekilde karşılamaktır. Yaşanan kaza sonrasında müvekkilimizin maddi manevi kayıplarını hukuk yoluyla karşılamasını sağlayabileceği tazminat davaları açarız. Bu dava; araç sahibine, araç sürücüsüne, sigorta şirketine ya da aracı işleten firmaya açılabilmektedir.

Trafik kazaları teknik bilgi gerektiren dava türleri olduğundan müvekkilimizi doğru şekilde yönlendirir ve mahkemede işine yarayacak her türlü bilgiye ulaşmasını sağlamaktayız. Tüm bu süreç boyunca hukuki prosedürü en doğru şekilde uygulamaya koyarak müvekkilimizin gereğinden daha az tazminat almasını ya da hiç tazminat alamayarak yaşadığı zarar ile baş başa kalmasını engelleriz.

SIKÇA SORULAR SORULAR

Trafik ve kaza avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret bilgisi için bizlerle iletişime geçiniz.

Diyarbakır’ın en iyi trafik ve kaza avukatını nasıl bulabilirim?

Diyarbakır hukuk bürosu olarak trafik ve kaza alanında deneyimli ve çok kez davalarda bulunmuş meslektaşlarımız ile birlikte hizmet vermeye hazırız.

Trafik ve kaza avukatı ne yapar?

Trafik ve ceza avukatı yaşanılan kazanın en asgari düzeyde zarara indirilmesi için gerekli davaları açar ve yasal süreci takip eder.

Trafik ve kaza davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Ölüm ya da yaralanma sebebiyle açılacak trafik kazası davası için görevli mahkeme Asliye Hukuk Mahkemesidir, eğer dava sigorta şirketlerine açılacaksa Asliye Ticaret Mahkemesine başvurulması gerekir.