Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı

Diyarbakır Adliyesi içinde görülen dolandırıcılık davaları Diyarbakır avukat kadroları arasında ceza hukukunda uzmanlaşmış hukukçuların çalışma alanına girer. Dolandırıcılık bir suç olarak yasalarda mal varlıklarına karşı işlenen suçlar arasında yer almaktadır. Dolandırıcılık ile suçlanan kişi, başkasını zarar uğratacak şekilde kendisine çıkar sağlama ve bunu hileli olarak mağdurların iradesi dışında yapmakla yargılanır.

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Diyarbakır dolandırıcılık suçu davası avukatı, Türk Ceza Kanunu’nun 157. Maddesinde tanımlanmış ve nitelikli halleri 158. Maddede düzenlenmiş dolandırıcılık suçlarının yargılandığı mahkemelerde müvekkillerinin menfaatlerini ve haklarını korumaktadır. Müvekkiller sanık ya da müşteki sıfatıyla değişiklik gösterebilirler. Diyarbakır en iyi dolandırıcılık suçu davası avukatı çoğunlukla şu şekilde sıralanabilecek davalara bakar:

• Hileli para alma işlemleri,
  • Dini inanç ve duyguların istismarıyla dolandırıcılık,
  • Bilişim sistemleri (kredi kartları, internet siteleri, sosyal medya vb.) üzerinden dolandırıcılık,
  • Şahısların zor durumlarından ya tehdit içinde bulunmalarını kullanarak dolandırıcılık,
  • Tüzel kişilikler üzerinden dolandırıcılık (vakıf, şirket, dernek vb.),
  • Basın ve yayın araçları kullanılarak dolandırıcılık,
  • Kooperatif dolandırıcılıkları,
  • Belge sahtecilik,
  • Sahte imza.

Diyarbakır’da Dolandırıcılık Suçu Avukatı Hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir

Demirkapı hukuk bürosu olarak bir Diyarbakır hukuk bürosu içinde bulabileceğiniz bütün hizmetleri eksiksiz sağlayabilmeyi misyon haline getirdik. Dolandırıcılık suçu avukat ihtiyaçlarınızı da bu doğrultuda; ceza hukukunda uzmanlaşmış, tecrübeli ceza mahkemeleri avukat kadrolarımızla üstleniyoruz. İfade verme süreçlerinde müvekkillerin yanında duruyor, müşteki sıfatındaki müvekkillerimizin zararlarını karşılamak için titiz ve disiplinli bir süreç yönetiyoruz. Gerekli başvurularda ve itirazlarda bulunabiliyor, kanıtların toplanmasında müvekkillerimize yardımcı oluyoruz.

Birinci derece mahkeme kararlarını istinaf ve temyiz süreçlerine taşıyabiliyor, ceza almış müvekkillerin cezai şartlarını iyileştirmek için çaba harcıyoruz. Müştekilerin zararlarının karşılanması adına dava sürecinde çeşitli tedbir kararları çıkarmak için çalışıyoruz.

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı ile Dolandırıcılık Suçu Davası Nasıl Açılır?

Eğer dolandırıcılık suçu hukuki bir anlaşmazlıktan doğan alacağın tahsil edilmesi için yapılırsa, yani borcunu ödemeyen kişi dolandırılarak borç tahsili yapılırsa, bu şikâyete tabi bir suç olarak ortaya çıkar. Bu takdirde avukata vekalet verilerek Cumhuriyet Savcılığı üzerinden şikâyette bulunulabilir.  Bu şikâyet soruşturma ve kovuşturma aşamalarında geri çekilebilen niteliktedir ve şikayetçiler vazgeçerse kovuşturmaya gerek yoktur kararı çıkabilir. Ancak bunun dışında gerçekleşen bütün dolandırıcılık faaliyetleri, kamu davası niteliğindedir. Dolandırıcılık suçu ya da bu suça dair bir şüphe Cumhuriyet Savcılığı tarafından öğrenildiği takdirde hemen iddianame hazırlanır ve mağdurların şikâyet etmesi zorunlu kılınmaz. Kısaca mağdurlar davaya dahil olmak istemeseler bile suçlu yargılanmak zorundadır. Bu noktada dolandırıcılık davalarına avukatlar sanık müdafi makamı olarak dahil olabilirler.

Dolandırıcılık Suçu Davaları Ne Kadar Sürer?

Dolandırıcılık suçu eğer basit nitelikteyse sekiz yıl içinde eğer nitelikli dolandırıcılık ise on beş yıl içinde şikâyet edilmelidir. Aksi takdirde zaman aşımına uğrayacaktır. Öte yandan davaların bir karara bağlanarak sonuçlanma süreleri bir hayli değişken olabilir. Müştekilerin sayısı, dolandırıcılığın yöntemi ve dolandırıcılıkla yargılanan sanıkların sayısı, aralarındaki ilişki, dolandırılmaya konu olan mal varlığının miktarı ve kıymeti gibi detaylar bu davaların sonuçlanma sürelerinde farklılık yaratan etkenlerin başında gelir.

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Dolandırıcılık suçu davalarında temelde iki farklı hizmet türümüz vardır. Bunlardan ilki sanık sıfatıyla yargılanan kişilerin masumiyetini ispat etmeye çalışmak, suçu kesinleşen kişilerin haklarını ve menfaatlerini gözeterek infaz sürelerini olumlu etkilemek ve iyileştirmek gibi çalışmalarımızı içerir. İkinci hizmetimizde müşteki sıfatıyla mağdur müvekkillerimizin zararlarını karşılamak için uğraşır, dolandırılmaları nedeniyle ortaya çıkan zararların eksiksiz tazmin edilmesine çaba gösteririz. Zaman aşımını gözeterek süreçlerin hızlı gelişmesi için elimizden geleni yapar, dilekçeler, başvurular ve itirazlar yaparız.

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Dolandırıcılık suçu davası avukatlık hizmetlerinin bedeli, Türkiye Barolar Birliği’nin belirlediği asgari tutarlar temel alınarak sanık müdafi vekaleti ya da müşteki mağdur vekaleti gibi farklı başlıklarla değişiklik gösterebilir. Ayrıca müdafi vekaletlerinde davanın niteliği, tarafların çokluğu ve dolandırıcılığa konu olan miktarlar da ücretlerde değişiklik yaratır. Mağdur müvekkillerin ücretleri de iş yoğunluğu ve ayrılması gereken zaman miktarı gibi faktörlerden etkilenebilir.

Diyarbakır’da En İyi Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Demirkapı Hukuk Bürosu olarak TCK ve TCM alanlarında uzman hukukçularımız ve ceza mahkemelerinde tecrübeli avukatlarımız ile size her zaman yardımcı olabiliriz.

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı Ne Yapar?

Dava süreçlerinin başından sonuna kadar müvekkillerini hukuki düzlemde temsil eder vekaleten duruşmalara katılır. Güçlü bir savunma hazırlanmasına yardımcı olur veya müştekilerin zararlarının hesaplanması, tahsil edilmesi gibi işlemleri yürütür. Temyiz ve istinaf süreçleriyle ilgilenir, hüküm giymiş müvekkillerini infaz kurumlarında ziyaret eder.

Dolandırıcılık Suçu Davalarında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Dolandırıcılık suçunun basit dolandırıcılık olarak tanımlanması takdirinde Türk Ceza Kanunu, 157. Madde kapsamında Asliye Ceza Mahkemeleri görevli kılınır. Ancak aynı kanunun 158. Maddesindeki şartlar sağlanıyorsa ve suç nitelikli dolandırıcılık olarak geçiyorsa görevli mahkemeler Ağır Ceza Mahkemeleri’dir. Ayrıca 5271 Sayılı Ceza Muhakemeleri Kanunu’nun on ikinci maddesi dolandırıcılık davasını yürütme yetkisini, dolandırıcılığın yapıldığı yerin mahkemesi olarak belirler.