Kamu İdari Avukatı

İdari hukuku, 2577 sayılı idari yargılama usülü kanunu ile sınırları çizilmiş bir hukuk alanıdır. Diyarbakır kamu idari avukatı bilgi ve tecrübesinin ışığında idari davalarına bakmaktadır. Diyarbakır kamu idare avukatı müvekkillinin haklarını korumayı , bu haklar ile ilgili danışmanlık hizmeti vererek onları bilgilendirmeyi amaçlar ve yasal sürecin takibini gerçekleştirir.

Diyarbakır Kamu İdari Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Diyarbakır Kamu İdari avukatı idari davalar özelinde uzmanlaşmış kişidir.

Diyarbakır idari avukatının baktığı davalar şu şekilde sıralanabilir:

İptal Davaları

Kimi zaman kamu dairelerinin tüketiciye karşı vermiş olduğu karar ve cezalarda hukuken eksiklik ya da hata olabilmektedir. İptal davaları bu gibi durumlarda gerçek ya da tüzel kişilerin kamu dairelerine karşı açabilecekleri dava türüdür. Bu dava ile verilmiş olan kararın iptali istenebilmektedir. Kişiler Diyarbakır idari avukatına danışarak bir yol haritası çizebilir ve dilekçe ile dava isteminde bulunabilir.

Tam Yargı Davaları

İdarenin hatalı bir işleminden dolayı gerçek ya da tüzel kişinin mağdur olması durumunda zararın tazmin edilebilmesi amacıyla açılan davalara tam yargı davaları denmektedir. Tam yargı davaları iptal davası ile birlikte açılabilmektedir.

Tam yargı davası başvurusu yapmak için idare mahkemesi, vergi mahkemesi, bölge idari mahkemesi ya da danıştaya bir dilekçe ile birlikte başvuruda bulunulabilir. Tam yargı davasının dört çeşiti bulunmaktadır. Bunlar;

• Tazminat Davası Niteliğinde Tam Yargı Davası,
  • İstirdat Davası Niteliğinde Tam Yargı Davası,
  • Vergi Davası Niteliğinde Tam Yargı Davası,
  • İdari Sözleşmelerden Doğan Tam Yargı Davası şeklindedir.

İdari Sözleşmelerden Doğan İdari Yargı Davası

Kamu kuruluşları, özel sektörlerden bir ücret karşılığı hizmet satın alabilmektedir. İşlem doğrudan ya da ihale yoluyla gerçekleştirilir. Bu anlaşma sırasında ya da sonrasında kamu kuruluşu ile gerçek ya da tüzel kişiler arasında ortaya çıkabilecek anlaşmazlıklar için idari yargı davası açılabilmektedir.

İdari dava türleri ile ilgili kanun maddesi şu şekildedir:

2577 sayılı kanun “Madde 2 – 1. (Değişik: 10/6/1994-4001/1 md.) İdari dava türleri şunlardır:

a) (İptal: Anayasa Mahkemesinin 21/9/1995 tarihli ve E:1995/27, K:1995/47 sayılı kararı ile; Yeniden Düzenleme: 8/6/2000-4577/5 md.) İdarî işlemler hakkında yetki, şekil, sebep, konu ve maksat yönlerinden biri ile hukuka aykırı olduklarından dolayı iptalleri için menfaatleri ihlâl edilenler tarafından açılan iptal davaları,

b) İdari eylem ve işlemlerden dolayı kişisel hakları doğrudan muhtel olanlar tarafından açılan tam yargı davaları,

c) (Değişik: 18/12/1999-4492/6 md.) Tahkim yolu öngörülen imtiyaz şartlaşma ve sözleşmelerinden doğan uyuşmazlıklar hariç, kamu hizmetlerinden birinin yürütülmesi için yapılan her türlü idari sözleşmelerden dolayı taraflar arasında çıkan uyuşmazlıklara ilişkin davalar.

2. İdari yargı yetkisi, idari eylem ve işlemlerin hukuka uygunluğunun denetimi ile sınırlıdır. İdari mahkemeler; yerindelik denetimi yapamazlar, yürütme görevinin kanunlarda ve Cumhurbaşkanlığı kararnamelerinde gösterilen şekil ve esaslara uygun olarak yerine getirilmesini kısıtlayacak, idari eylem ve işlem niteliğinde veya idarenin takdir yetkisini kaldıracak biçimde yargı kararı veremezler.”

İdari davalarının dayanağı olan idari yargılama usülü kanunu hakkında,

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=2577&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5 daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Diyarbakır’da Kamu İdari Avukatı Hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Diyarbakır Hukuk Bürosu olarak danışanlarımızın dava sürecini en etkili biçimde gerçekleştirmeyi amaçlamaktayız. Kamu Kuruluşlarının haksız ya da hukuka aykırı şekilde gerçekleştirdiği para cezaları veya diğer kararlar için müvekkilimiz ile birlikte yetkili mahkemeye dilekçe hazırlıyor ve diğer tüm belgeler ile birlikte başvurumuzu gerçekleştiriyoruz.

Mahkeme sonucunda müvekkilimiz için kamu kuruluşları tarafından belirlenen hukuka aykırı kararların ve cezaların iptalini sağlıyoruz.

Gerekli görüldüğü durumlarda iç yönetmeliğin belirlediği esaslara aykırı davranışlar sergileyen kamu personeline karşı suç duyurusunda bulunuyoruz.

Gerçek/tüzel kişilere ve kamu kuruluşlarına danışmanlık ve dava takibi hizmeti sağlıyoruz.

Ortaokul, lise ve üniversitede öğrenciye verilen haksız not sebebiyle okul ile öğrenci arasında arabuluculuk hizmeti vererek uzlaşma yoluna gidiyoruz. Uzlaşma yolu yeterli olmadığı durumlarda konuyu mahkemeye taşıyoruz ve dava sürecini başlatıyoruz.

Karayollarının görev ihlali sonucu oluşan trafik kazalarında kazayı yapanın mağduriyetini gidermek amacıyla tazminat davası açıyor ve kurumun görevini yerine getirmemesiyle ilgili suç duyurusunda bulunuyoruz.

Kamu İdari Avukatı ile Kamu İdari Davası Nasıl Açılır?

Kamu kurum ve kuruluşlarının verdiği karara itiraz süresi olan 30 gün içerisinde itiraz isteminde bulunma hakkınızı kullanabilirsiniz. İtirazınız geri çevrildiği taktirde dava açma hakkınız bulunmaktadır.

Diyarbakır Kamu İdari Avukatı ile birlikte davayı açma sebepleriniz ve şikayetleriniz üzerine konuşabilir ve avukatın size göstereceği en doğru hukuki yol üzerinden hakkınızı arayabilirsiniz.

Diyarbakır Kamu İdari Avukatı sizden dava için gerekli belgeleri isteyecek ve mahkemeye hazırlayacağınız dilekçenin ek kısmına bu belgeleri koyarak mahkemeye sunacaktır.

Avukatınız ile birlikte Diyarbakır Anadolu Adliyesi ve diğer adliyelere başvuruda bulunabilirsiniz.

Kamu İdari Davaları Ne Kadar Sürer?

Kamu idari davaları ortalama 6 ay sürmektedir. Fakat her davada olduğu gibi kamu idari davalarında da davanın niteliğine, taraflar arasındaki karşılıklı itiraz süreçlerine ve mahkemenin iş yüküne bağlı olarak daha uzun sürebilmektedir.

Diyarbakır Kamu İdari Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Diyarbakır en iyi kamu idari avukatı olarak verdiğimiz hizmetler şu şekilde sıralanabilir:

• Öğrenci veya memur davaları
  • Vergi davaları
  • İdarenin verdiği haksız para cezalarına karşı iptal davaları
  • İdarenin yaşatmış olduğu mağduriyetlere karşı tazminat davaları
  • İhale davaları
  • İdarenin vermiş olduğu hukuka uygun olmayan kararlar için iptal davaları
  • İdari Hukuku danışmanlığı
  • Dava süreci takibi ve başvuru süreci ile ilgili belge ve dilekçelerin tesliminin takibi

Kamu idari avukatı ücretleri ne kadar?

Her davanın içeriği ve niteliği farklı olduğundan avukat ile görüşmeden ücret bilgisi vermek doğru olmayacaktır. Detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Diyarbakır’da en iyi kamu idari avukatını nasıl bulabilirim?

Diyarbakır Hukuk Bürosu olarak alanında uzmanlaşmış ve birçok kamu idari davası tecrübesi olan avukat meslektaşımız ile birlikte sizlere en iyi hizmeti vermeye hazırız.

Kamu idari avukatı ne yapar?

Diyarbakır Kamu idari avukatı müvekkilinin talep ve şikayetleri doğrultusunda en doğru dava türünü belirler ve dilekçe ile birlikte müvekkili adına mahkemeye başvuruda bulunur. Müvekkilinin mahkemeye sunması gereken belgelerin takibini yapar.

Kamu idari davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Kamu İdari Davasında görevli mahkemeler idare mahkemeleri ve yargıtaydır.