Miras Avukatı

Diyarbakır Miras avukatı miras hukuku alanında bilgi ve deneyim sahibi avukattır.  Diyarbakır Miras avukatı müvekkilinin miras hakkının alınması için mahkemede gerekli prosedürleri yerine getirir ve adli süreci takip eder.

Diyarbakır Miras avukatı aynı zamanda mirasını paylaştırmak ve ölümünden sonra nasıl dağıtılacağına karar vermek isteyen kişi için vasiyetname de düzenleyebilir.

Miras hukuku Türk Medeni Kanununun 495. maddesince düzenlenmiş ve sınırları çizilmiştir. Bu kanun maddesine göre ölen kişinin evlatlık veya öz çocukları, eşi, ebeveynleri, büyük anne/ büyük babası ve devlet yasal mirasçısı olarak belirlenmiştir.

Fakat kişi Türk medeni kanununun 506. maddesi gereği yasal mirasçılarının alacağı paydan belirlenen ölçünün üstünde tasarruf yapmaması kaydı ile Diyarbakır miras hukuku avukatı ile hazırladığı vasiyetnamesinde bu saydığımız kişiler dışında kalan kişi ya da kurumlara da mirasını vasiyet yoluyla bırakabilir. Bunun yanı sıra mirasçılar da bir miras avukatı ile görüşerek ve mahkeme açarak mirası reddedebilirler.

Bahsi geçen kanun maddeleri aşağıda belirtilmiştir:

Türk Medeni Kanununun 495 ve devamı maddelerinde yasal mirasçılar belirlenmiştir. Kanunun 495 inci maddesinin ikinci fıkrasında çocukların eşit olarak mirasçı oldukları, 499 uncu maddesinde sağ kalan eşin çocuklarıyla mirasçı olması halinde mirasın dörtte biri, miras bırakanın ana ve babası ile mirasçı olması halinde mirasın yarısı oranında miras hakkı bulunduğu, 652 nci maddesinde sağ kalan eşin, birlikte yaşadıkları konutun ev eşyası ile birlikte miras hakkına mahsuben mülkiyetin talep edebileceği hususları düzenlenmiştir.

Ayrıca Kanunun 506 nci maddesinin birinci fıkrasında altsoy (çocuklar) için yasal miras payının yarısı, sağ kalan e ş çocuklarıyla veya ana ve baba ile mirasçı olması halinde miras payının tamamı saklı pay olarak belirlenmiştir. Bu madde ile miras bırakanın, çocuklarına bırakacağı miras hissesinin yarısı, eşine bırakacağı mirası hissesinin tamamı üzerinde tasarrufta bulunamayacağa başka bir kişiye bağışlayamayacağı vb.) hüküm altına alınmıştır.

Miras avukatı nedir ve hangi davalara bakar?

Diyarbakır Miras avukatı miras davalarına bakan, muris için onunla birlikte vasiyetname düzenleyen, yasal mirasçıların ve murisin mirasını bıraktığı kişi ya da kurumların miras hakkını alması için gereken davaları açan ve takip eden avukattır.

Diyarbakır en iyi Miras Avukatının baktığı davalar şu şekildedir:

Mirasın Reddi Davası

Mirasın reddi davası murisin ölümü üzerine yasal veya verasetname ile atanmış mirasçıların bırakılan mirası reddetmesi davasıdır. Miras kabul edildiği taktirde murisin borç ve alacakları da kabul edilmek durumunda olduğundan bu yükümlülüğün altına girmek istemeyen bazı kişiler reddi miras için dava açabilmektedir.

Miras reddedildiği taktirde mirası reddeden kişi hukuken mirası bırakandan önce ölmüş sayılır. Yasal mirasçının mirası alabilmek için herhangi bir işlem yapması gerekli olmayıp otomatik olarak aktarılacağından 3 ay içerisinde reddi miras davası açması gerekir.

Tereke Tespiti Davası

Tereke bir hukuk terimidir ve ölen kişiden kalan her şey anlamına gelir. Tereke tespiti davası ise murisin taşınır, taşınmaz, borç, banka hesapları gibi her türlü mal varlığının ve borcunun tespit edilmesi dmal varlığı içerisindenavasıdır.

İzale-i Şuyu Davası

İzale-i Şuyu yani ortaklığın giderilmesi davası mirasta ortak olarak verilmiş bir mal varlığının ortaklığının sona erdirilmesi için gereken davadır. Ortaklardan birinin talebi bu davanın açılabilmesi için yeterlidir. İzale-i şüyu genelde arsa, tarla, ev gibi taşınmazlar konu olduğunda açılır. Dava sonucunda taşınmaz satılarak parası ortaklara bölüştürülebilir veya taşınmaz eşit parçalara bölünerek pay edilebilir.

Tenkis Davası

Murisin mal varlığı içerisinden yasal mirasçılarına bırakması zorunlu kılınan pay Türk Medeni Kanununun 506. Maddesinde belirtilmiştir. Eğer muris bu belirlenen paydan daha fazla tasarruf ederek miras bırakırsa mirasçılar Tenkis Davası açarak hukuken belirlenen miktarda miras almayı talep edebilirler.

Muris Muvazaası Davası

Muris muvazaası mirastan mal kaçırma anlamına gelir. Eğer muris miras bırakmamak ya da daha az miras bırakmak için üzerindeki mal varlığını başkasının üstüne geçirmek gibi usülsüz yöntemlere başvurursa muris muvazaası davası açılabilmektedir.

Diyarbakır’da Miras avukatı hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir?

Diyarbakır Hukuk Bürosu olarak uzun yıllara dayanan miras davası tecrübemiz ile danışanlarımızın ve müvekkillerimizin ihtiyaç duyacağı her türlü bilgiyi vermeye ve dava sürecini özenli bir şekilde takip etmeye hazırız.

Müvekkilimizin ihtiyaç duyacağı muris muvazaası davası, tenkis davası, tereke tespit davası, reddi miras davası, izalei şuyu davası gibi davaları açmak ve takip etmekle beraber intikal işlemlerinin yapılması, veraset ilamı işlemlerinin yapılması ve veraset sözleşmesinin düzenlenmesi gibi işlemlerde de danışmanlık hizmeti vermekteyiz.

Miras avukatı ile miras davası nasıl açılır?

Miras davaları mirasçılar arasında yaşanabilecek problemlerin ve kötü sonuçların yaşanmaması adına sorunların yasal yolla tespiti ve çözümü için açılabilecek davalardır. Mirasçılar bir haksızlık ya da hukuksuzluk durumunda Diyarbakır miras avukatından danışmanlık hizmeti alarak yasal süreci başlatmak üzere adım atarlar.

Daha sonra Diyarbakır avukatı mirasçının ihtiyaç duyduğu dava türünü belirler ve Sulh Hukuk Mahkemesine başvuruda bulunulur. Mahkemede yasal süreç avukat tarafından takip edilir. Türk Medeni Kanununun ilgili maddeleri göz önünde bulundurularak mahkemenin bir karara varması beklenir.

Miras davaları ne kadar sürer?

Miras davası için yeterli ve gerekli süre 731 gündür. Fakat davanın niteliğine göre daha uzun ya da daha kısa sürebilir.

Miras davalarının dayanağı olan Türk Medeni Hukuku hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4721.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Diyarbakır en iyi Miras avukatı olarak verdiğimiz hizmetler

• İntikal işlemleri
  • Veraset ilamının alınması işlemleri
  • Veraset sözleşmesi düzenleme işlemleri
  • Miras hukuku danışmanlık hizmeti
  • Miras hukuku dava takibi ve vekilliği
  • Muris Muvazaası davası başvurusu ve takibi
  • Tenkis Davası başvurusu ve takibi
  • İzale-I Şuyu davası başvurusu ve takibi
  • Reddi miras davası başvurusu ve takibi
  • Tereke tespit davası başvurusu ve takibi

Miras avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret bilgisi için en yakın zamanda bizimle iletişime geçin.

Diyarbakır’da en iyi miras avukatını nasıl bulabilirim?

Alanında tecrübeli ve çok sayıda miras hukuku davalarına girmiş avukat meslektaşımız ile hizmet vermeye hazırız.

Miras avukatı ne yapar?

Miras avukatı Türk Medeni Kanunu usülünce bir yol izleyerek kişilerin miras haklarından mahrum kalmaması için danışmanlık ve vekillik hizmeti sağlayarak haklarını almalarına yardımcı olur.

Miras davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Miras davalarında görevli mahkeme Sulh Hukuk Mahkemesidir. Miras davaları miras bırakanın son ikamet ettiği adresdeki mahkemelere başvurarak açılmalıdır.