İstinaf Avukatı

İstinaf avukatı kimi durumlarda ilk derece mahkemenin gördüğü kararın istinaf mahkemelerine taşınması sonucu oluşan davaları takip eden avukattır. Diyarbakır İstinaf Avukatı istinaf mahkemelerinde gerçekleşen yasal süreci özenli bir şekilde takip etmeyi amaçlar. İstinaf mahkemeleri 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanununda belirlendiği üzere, ilk derece mahkemeleri tarafından verilen kararların denetimini sağlayan ikinci derece mahkemelerdir.

Mahkemenin verdiği karar 15 yıl cezanın üzerinde ise dava dosyası otomatik olarak istinaf mahkemesine gider ve kararın denetimi sağlanır. Diğer durumlarda ilk derece mahkemesinin vermiş olduğu kararın akabinde gelen 7 gün içerisinde istinaf mahkemesine dilekçe ile başvurulması gerekmektedir. İstinaf dilekçesi ile başvuru gerçekleştirildikten sonra istinaf mahkemesi ilk olarak ön inceleme yapmaktadır.

Ön incelemede sanığın 7 gün içerisinde başvurusunun gerçekleşip gerçekleşmediği, dosyada temyiz yetkisinin olup olmadığı, harcın yatırılmış olması, birinci derece mahkemenin verdiği kararın kesinliği, istinaf başvurusunda bulunulma sebebi gibi hususlar incelenir. Daha sonra asıl inceleme kısmına geçilir.

İstinaf Avukatı Nedir ve Neler Yapar?

Diyarbakır İstinaf avukatı istinaf mahkemelerinin izlediği yasal süreci takip eden avukattır. Diyarbakır İstinaf avukatı müvekkili ile beraber istinaf dilekçesini hukuka uygun bir biçimde hazırlar ve mahkemeye başvuruda bulunur. İstinaf dilekçelerinde son derece önemli olan husus yasal olarak belirlenmiş süre içerisinde başvuruyu gerçekleştirmiş olmaktır.

Mahkeme görülürken sanık mahkemede bulunmuş ise kararın verildiği tarihin ertesi gününden başlanarak 7 iş günü içerisinde dilekçesi ile mahkemeye başvurmuş olması gerekmektedir. Eğer sanık mahkemede bulunmamış ise mahkemenin verdiği kararı tebliğ etmesinden sonraki 7 gün baz alınır. Tüm yasal süreci en doğru ve eksiksiz şekilde takip etmek için bir istinaf avukatı ile birlikte hareket etmek doğru olacaktır. Diyarbakır en iyi istinaf avukatı ihtiyaç halinizde yasal sürecinizin takipçisi olacaktır.

7 gün içerisinde istinaf mahkemesine dilekçe ile başvurulmadığı durumlarda ilk derece mahkemesinin aldığı kararlar otomatik olarak yürürlüğe girecek ve belirlenen yasal süre bittikten sonra teslim edilen istinaf dilekçesi ön incelemeden geçemeyerek reddedilecektir.

İstinaf mahkemesinin izlediği süreç şu şekildedir:

Ön İnceleme Aşaması

İstinaf davası hukuk muhakemeleri kanununun 352. Maddesinde belirtilen şekilde bir ön inceleme yapmak durumundadır. Ön inceleme aşamasında:

• Sanığın belirtilen süre içerisinde başvuru yapmış olması,
  • Harçlarını eksiksiz bir şekilde yatırmış olması,
  • Başvuru gerekçesini belirtmesi,
  • Başvuru şartlarının yerine getirilmiş olması,
  • Birinci derece mahkemenin vermiş olduğu kararın kesin olmaması,

önem arz etmektedir.

Bu aşamalarda eksik bulunmayan dosya asıl inceleme aşamasına geçer.

Bahsi geçen kanun maddesi şu şekildedir:

HUKUK MUHAKEMELERİ KANUNU 352. MADDE: (1) Bölge adliye mahkemesi hukuk dairesince dosya üzerinde yapılacak ön inceleme sonunda aşağıdaki durumlardan birinin tespiti hâlinde öncelikle gerekli karar verilir:

a) İncelemenin başka bir dairece veya bölge adliye mahkemesince yapılmasının gerekli olması

b) Kararın kesin olması

c) Başvurunun süresi içinde yapılmaması

ç) Başvuru şartlarının yerine getirilmemesi

d) Başvuru sebeplerinin veya gerekçesinin hiç gösterilmemesi

(2) Ön inceleme heyetçe veya görevlendirilecek bir üye tarafından yapılır ve ön inceleme sonunda karar heyetçe verilir.

(3) Eksiklik bulunmadığı anlaşılan dosya incelemeye alınır.

Esas İnceleme Aşaması

Ön inceleme aşamasını geçen dava dosyaları esas inceleme aşamasına geçmeye hak kazanır. Esas inceleme aşamasında heyet ya da görevlendirilmiş bilirkişi dosyayı inceler. Bu aşamada, verilen kararın hukuk maddelerine uygunluğu denetlenir. İstinaf mahkemeleri kimi durumlarda birinci derece mahkemenin verdiği ceza kararını bozarak daha yüksek ceza verebilir.

Bu durumda verilen cezanın süresi fark etmeksizin temyiz hakkı doğar. Fakat birinci derece mahkemesinin verdiği ceza kararından daha yüksek olmayan ve 5 yılın altında olan ceza kararları için temyiz başvurusu yapılamaz.

Esas inceleme ile ilgili kanun maddesi şu şekildedir:

HUKUK MUHAKEMELERİ KANUNU 354. MADDE : (1) Bölge adliye mahkemesi hukuk dairesince inceleme, davanın özelliğine göre heyetçe veya görevlendirilecek bir üye tarafından yapılır.

(2) İnceleme sırasında gereken hâllerde başka bir bölge adliye mahkemesi veya ilk derece mahkemesi istinabe edilebilir.

İstinaf Mahkemelerinin Alabileceği Kararlar

İstinaf mahkemeleri gerekli incelemeleri yaptıktan sonra karar aşamasına gider. Bu aşamada:

Hakimin kararını onaylayarak red kararı verebilir,

Düzelterek red kararı verebilir,

Mahkemenin kararını bozabilir

İstinaf Mahkemelerinin Kararı Bozduğu Bazı Durumlar

• Hakimin reddini gerektiren durumlar ve taraflardan birinin avukatının reddi talep etmesi
  • Hakimin o davadaki yasaklılık hali
  • Savunma hakkının kısıtlanması durumu
  • Kararda gerekçe olmaması

Bu ve benzeri durumlarda İstinaf Mahkemesi kararı bozarak yeniden görülme kararı verebilir.

İstinaf Mahkemesinin Yetkileri

Tutuklama/tahliye kararı verebilir

Adli kontrol kararı verebilir

Zorla getirme kararı verebilir

Yakalama kararı verebilir

İstinaf davalarının dayanağı olan Hukuk Muhakemeleri Kanunu hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6100.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Diyarbakır’da istinaf avukatı hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir

Diyarbakır hukuk bürosu olarak müvekkillerimiz ile birlikte yasal süreci en ince ayrıntısına kadar takip eder ve müvekkilerimizin yasal hakları konusunda onları bilgilendirmeyi amaç ediniriz. İlk olarak istinaf mahkemesi yoluna gidecek müvekkilimiz ile birlikte dilekçe hazırlar ve yasal olarak belirtilen süre içerisinde istinaf mahkemesine başvurumuzu gerçekleştiririz.

Daha sonra istinaf mahkemesinin ön inceleme ve asıl incelemeyi yapmasını bekler ve gerekli görüldüğü taktirde yargıtaya temyiz talebinde bulunuruz.

İstinaf Avukatı İle İstinaf Süreci Nasıl Başlar?

İstinaf süreci birinci derece mahkemenin kararından sonraki 7 gün içerisinde mahkemeye istinaf dilekçesi verilerek başvuru yapılması ile başlar. Diyarbakır Avukat ile birlikte hazırlanan dava dilekçesiyle mahkemeye başvuruda bulunulur. Daha sonra mahkeme dosya ve dilekçeyle ilgili ön inceleme yapar. Ön incelemeden geçen dava dosyaları esas inceleme aşamasına geçer.

İstinaf Ne Kadar Sürer?

İstinaf davaları ortalama 3 ay sürmektedir fakat davanın niteliğine bağlı olarak daha uzun sürebildiği de görülmüştür. Tecrübeli Diyarbakır istinaf avukatı ile birlikte çalışmak sürecin daha sağlıklı ve hızlı bir şekilde ilerlemesine ön ayak olacaktır.

Diyarbakır İstinaf Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Diyarbakır en iyi istinaf avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralayabiliriz:

• Müvekkillerimiz için belirtilen süre içerisinde istinaf başvurusu yaparız
  • Müvekkilimiz ile beraber istinaf dilekçesi hazırlar ve mahkemeye sunarız
  • İstinaf başvurusu için gerekli olan harç parasını yatırırız
  • Müvekkilimizi süreç ve sonrası ile ilgili bilgilendiririz
  • Dava sürecini takip ederiz
  • İstinaf mahkemesinden istenen sonuç alınmadığı durumda yargıtaya temyiz için başvuruda bulunuruz.

İstinaf avukatı ücretleri ne kadar?

Diyarbakır Demirkapı avukat Ücret bilgisi için en kısa zamanda bizimle iletişime geçebilirsiniz.

İstanbul’da en iyi istinaf avukatını nasıl bulabilirim?

Tecrübeli meslektaşlarımız ile birlikte hizmet vermeye hazırız.

İstinaf avukatı ne yapar?

İstinaf başvurusunda bulunur, istinaf davası sürecini takip eder ve gerektiğinde temyiz talebinde bulunur.

İstinaf sürecinde yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İstinaf sürecinde yetkili mahkeme bölge adliye mahkemeleri ve bölge idare mahkemeleridir.