İş Avukatı

İş avukatı, 4857 sayılı iş kanunu ve çalışanların hakları kanunu gereğince işçinin ya da işverenin haklarını korumayı ve mağduriyet yaşanılması durumunda bu hakların savunulmasını sağlar. Diyarbakır iş avukatı iş hukuku alanında en hızlı ve doğru sonuca ulaşmayı amaçlar.

İş Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Diyarbakır İş avukatı çalışan ile işveren arasındaki hak ihlallerinin, mağduriyetlerin, uyuşmazlıkların hukuki yollarla çözüme kavuşması hususunda hizmet vermekte olan avukatlardır. Diyarbakır İş avukatı iş iade davası, hizmet tespit davası, kıdem tazminatı davası, fazla mesai davası, ihbar tazminatı davası, mobbing davası gibi davalara ve bunların yanı sıra iş kazası sonucu işverenin ihmali sonucu yaralanması ya da vefat etmesinden kaynaklanan tazminat davalarına bakmaktadır.

Diyarbakır en iyi iş avukatının baktığı davalar şunlardır:

İş İade Davası

İş iade davası, işçinin sebep bulunmaksızın ya da geçersiz bir sebep ile işten çıkarılması ve iş sözleşmesinin feshi durumunda iş kanununun 20. maddesi gereğince bir ay içerisinde dava açması ile işe iadesinin talep edildiği davadır. İş kanununun 20. maddesi işçinin vaktinden önce iş akdinin feshedilmesi durumunun önüne geçebilmek amacıyla iş güvencesi sağlamayı amaçlamaktadır.

MADDE 20. – İş sözleşmesi feshedilen işçi, fesih

bildiriminde sebep gösterilmediği veya gösterilen sebebin

geçerli bir sebep olmadığı iddiası ile fesih bildiriminin

tebliği tarihinden itibaren bir ay içinde iş mahkemesinde

dava açabilir. Toplu iş sözleşmesinde hüküm varsa veya

taraflar anlaşırlarsa uyuşmazlık aynı sürede özel hakeme

götürülür.

Hizmet Tespit Davası

Hizmet tespit davası, çalıştığı süreçte sigortası yapılmamış, geç yapılmış veya sigorta primleri işveren tarafından yatırılmamış olan işçinin işverene açabileceği davadır.

Kıdem Tazminatı Davası

Kıdem tazminatı en az bir yıl çalışmış olan işçinin sözleşmesinin feshi durumunda kendisine ödenmesi gereken bedeldir. Bu bedel işçiye ödenmediği taktirde işçi kıdem tazminati davası açabilme hakkına sahiptir.

Fazla Mesai Davası

4857 sayılı iş kanununun 63. maddesi gereği işçiler haftalık en fazla 45 saat çalıştırılmalıdır. Belirtilen 45 saatten fazla çalışılan saatler 4857 sayılı iş kanununun 41. Maddesine göre fazla mesai kapsamına girmektedir. Fazla mesai davası, işçinin çalışmakla yükümlü olduğu süre haricinde zorla fazladan mesai yaptırılarak çalıştırılması veya fazla mesai ücretinin verilmemesi durumunda işverene açabileceği dava türüdür. İşçi mahkemede fazla mesai yaptığını, işveren ise fazla mesaisinin karşılığını işçisine ödediğini kanıtlamakla yükümlüdür.

MADDE 63. – Genel bakımdan çalışma süresi haftada en çok kırkbeş saattir. Aksi kararlaştırılmamışsa bu süre, işyerlerinde haftanın çalışılan günlerine eşit ölçüde bölünerek uygulanır.

MADDE 41. – Ülkenin genel yararları yahut işin niteliği veya üretimin artırılması gibi nedenlerle fazla çalışma yapılabilir. Fazla çalışma, Kanunda yazılı koşullar çerçevesinde, haftalık kırkbeş saati aşan çalışmalardır.

Mobbing Davası

Mobbing davası işçiye iş yerinde uygulanan psikolojik şiddet ve yıldırma politikası sebebiyle işçinin maddi ve manevi tazminatını talep edebileceği dava türüdür.

İhbar Tazminatı Davası

4857 sayılı kanunun 17. Maddesine göre belirsiz süreli iş sözleşmesi ile çalışan işçi için işin feshinden önce haber verilmesi gerekmektedir. İşçinin aniden işten çıkarılması veya işçinin aniden sözleşmeyi feshi durumunda işçinin ihbar tazminat davası açma hakkı bulunmaktadır.

MADDE 17. – Belirsiz süreli iş sözleşmelerinin feshinden önce durumun diğer tarafa bildirilmesi gerekir.

Kötü Niyet Davası

Kötü niyet tazminatından yararlanabilmek için işçinin sürekli o işte çalışıyor olması iş güvencesinin bulunmaması, iş feshinde kötü niyetin varlığı ve belirsiz süreli sözleşme ile çalışıyor olması gerekir. Kötü niyet davası; işverenin işçiyi ırk, cinsiyet, renk, din, siyasi görüş gibi sebeplerle işten feshetmesi, işçinin gebelik ve doğum durumu sebebiyle ayrım yapması, evli veya bekar olması ile ilgili ayrım yapması, temel haklarını engellemesi, çok sayıda işçiyi kovarak yerine yenilerini alması gibi sebepler ile açılan davalardır.

“Hizmet sözleşmesinin fesih hakkının kötüye kullanılarak sona erdirildiği durumlarda işveren, işçiye fesih bildirim süresine ait ücretin üç katı tutarında tazminat ödemekle yükümlüdür.”

Diyarbakır’da İş Avukatı Hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Diyarbakır Hukuk Bürosu olarak tecrübeli avukatlarımızla işçi ve işverenin mağduriyetini ortadan kaldırmak ve en asgari düzeye indirmek gayesi ile çalışmalarımızı yürütmekteyiz. Diyarbakır hukuk bürosu olarak dava süreci boyunca müvekkillerimizin vekilliğini üstleniyor ve danışmanlık hizmeti veriyoruz.

İş Avukatı İle İş Davası Nasıl Açılır?

Ülkemizde 1 ocak 2018 tarihi itibariyle iş hukuku davaları açılmadan önce arabuluculuk hizmeti almak yasal olarak zorunlu olmuştur. İşçi ya da işveren hukuk davası açmadan önce arabuluculuk başvurusunu gerçekleştirmelidir. Bu başvuruyu da Diyarbakır hukuk bürosundan yapabilmektedir. Zorunlu arabuluculuk aşamasının da yetersiz kalması halinde gerekli evrak ve dilekçe ile iş mahkemesine dava ile ilgili başvuruda bulunulur. Daha sonra iş ve işçi avukatı başından sonuna kadar yasal sürecin takibini gerçekleştirir.

İş davalarının dayanağı olan iş hukuku hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4857.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Diyarbakır İş Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Diyarbakır Hukuk Bürosu olarak sağladığımız hizmetler şunlardır:

İşçinin ya da işverenin yasal haklarını korumak

İşçinin tazminat hakkı doğduğu durumlarda yasal süreci takip ederek işçinin haketmiş olduğuna karar verilen tazminatını alması için dava sürecini takip etmek.

İşçinin din, dil, ırk, cinsiyet, etnik köken vb. durumlarla ayrımcılığa maruz kalması veya sistematik mobbing uygulanarak istifa etmeye zorlanması durumunda ilgili davalarla ilgili mahkemeye başvurmak.

İşçinin onayı dışında yasal çalışma saatlerinden fazla çalıştırılarak ücret ödenmemesi durumunda mahkemeye başvurmak.

İş hukuku ile ilgili her türlü hukuki problem için yasal süreç başlatmak ve takibini yapmak.

İş Davaları Ne Kadar Sürer?

İş davalarının sonuçlanma süresi genel olarak 540 gün civarındadır. Fakat dava sürecinin çeşitli sebeplerle daha uzun ya da kısa sürme ihtimali de vardır.

İş avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret bilgisi için bizlerle iletişime geçebilirsiniz.

Diyarbakır’da en iyi iş avukatını nasıl bulabilirim?

Diyarbakırın hukuk bürosu olarak uzman kadromuz ve tecrübeli meslektaşlarımız ile ihtiyaç duyduğunuz her anınızda hizmet sağlamaktayız.

İşçi işveren avukatı ne yapar?

Diyarbakır İş avukatı işçi ile işveren arasındaki iş hukukuna aykırı sorun teşkil edecek anlaşmazlıkların arabuluculuğunu yapmakla ve gerektiğinde konuyu mahkemeye taşıyıp davayı takip etmekle görevlidir.

İş davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İş hukuk davalarına İş Mahkemeleri bakmaktadır, fakat iş mahkemelerinin olmadığı yerlerde Asliye Hukuk Mahkemeleri de bakabilir.