Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı

Diyarbakır hukuk bürosu çalışanları arasında birçok uyuşturucu suçu avukatı da bulunur. Diyarbakır avukat kadroları arasında, Diyarbakır Adliyesi’nde görülen uyuşturucu ile ilgili davalara bakanlara Diyarbakır uyuşturucu suçu davası avukatı denir.

Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Diyarbakır en iyi uyuşturucu suçu davası avukatı tarafından ilgilenilen davalar Türk Ceza Kanunu’nda belirtilen suçlar kapsamında ikiye ayrılır. Bunlardan ilki imalat ve ticaret gibi eylemleri suç olarak belirlerken ikincisi daha çok bireysel kullanıma dayalı suçları düzenler. 5237 sayılı TCK’nın 188 maddesi içinde sekiz fıkrayla düzenlenen hükümler doğrultusunda, bahsi geçen uzman avukatların ilgilendiği davaların bir kısmı şöyle listelenebilir:

• Bir uyuşturucu veya uyarıcı maddeyi;
  • Depolamak,
  • Bulundurmak,
  • Sevk etmek,
  • İthal ya da ihraç etmek,
  • İmal etmek,
  • Nakletmek,
  • Satmak ya da satışa arz etmek,
  • Başkasına vermek.

Ayrıca bu avukatlar Türk Ceza Kanunu 191. Maddede belirlenen şu suçlarla ilgili davalara da bakmaktadırlar:

• Halk içinde uyuşturucu ya da uyarı madde kullanmak,
  • Bu maddeleri birisine ikram etmek,
  • Satın almak ya da bulundurmak,
  • Kabul etmek.

Diyarbakır’da Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı Hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Demirkapı hukuk bürosu olarak, müvekkillerimizin haklarını korumak, masumiyetini ispat etmek ve onlar için en iyi savunmayı hazırlamak için çaba gösteririz. Sanık ya da şüpheli konumundaki müvekkillerimizden vekalet alır, onlara sorgulama ve ifade verme süreçlerinde nezaret ederiz. Sorgulama süreçlerinin hukuka uygun usullerle yapılmasına önem gösterir, gerektiği durumlarda dava için kanıt toplarız. Bilirkişi raporları isteyebilir, tanıkların tekrar dinlenmesi için taleplerde bulunabiliriz. Birinci derece mahkeme kararlarını temyiz ve istinaf süreçlerine taşıyabilir, hükümlerin tekrar değerlendirilmesi için başvurular yaparız. Hükmü kesinleşen müvekkillerimizi infaz kurumlarında ziyaret eder, şartlarının iyileştirilmesi için emek harcarız.

Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı ile Uyuşturucu Suçu Davası Nasıl Açılır?

Genel anlamıyla uyuşturucu suçları ceza ve ağır ceza davaları olarak ele alınmaktadır. Ceza ve ağır ceza davalarında bir avukat dava açamaz. Sadece Cumhuriyet Savcılığı’nın açacağı davaya müdafi olarak müdahil olabilir. Cumhuriyet Savcılığı bir suç eylemini ya da suç şüphesini öğrendikten sonra iddianame hazırlar ve bu iddianame doğrultusunda şüpheliler göz altına alınarak ifadeleri istenir. Bu aşamada bir avukat nezareti oldukça önemlidir. Cumhuriyet Savcılığı, uyuşturucu ile ilgili suçu kendi imkanlarıyla da öğrenebilir, şikâyet ve ihbar üzerine de öğrenebilir. Eğer uyuşturucu ile ilgili bir suçtan zarar görüyorsanız ya da görebilme ihtimaliniz varsa savcılığa bireysel şikâyette de bulunabilirsiniz.

Uyuşturucu Suçu Davaları Ne Kadar Sürer?

Uyuşturucu suçu davalarının sonuçlanma süresi ortalama olarak üç yüz gün şeklinde ön görülür. Ancak; suçun niteliği, kaç kişi tarafından işlendiği, mağdurların sayısı, delillerin geçerliliği gibi kriterler bu davaları nispeten kısa ya da daha uzun kılabilmektedir.

Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Uyuşturucu suçu davası avukatı olarak sanık veya şüpheli müvekkillerimizin göz altına alındıkları andan itibaren bütün süreçlerde yanlarında durmaya çalışıyoruz. Bu süreçlerde vekalet aldıktan sonra savunmalarını üstleniyoruz. Etkin pişmanlık gibi süreçlerden faydalanabilmeleri için gerekli başvurularda bulunuyoruz. Delil toplamalarına yardımcı oluyor, masumiyetlerini kanıtlamaya çalışıyoruz. Bu işlemlerin her birinde aşağıdaki prosedür hizmetlerini verebiliyoruz:

• Dilekçe yazmak,
  • Gerekli başvurular,
  • İtiraz süreçleri,
  • Talepleri mahkemeye iletmek,
  • Cezaevi koşullarında iyileştirme talepleri,
  • Savunmanın hazırlanması ve sunulması.

Uyuşturucu suçu davası avukatı ücretleri ne kadar?

Uyuşturucu suçu davası avukat ücretlerini dava dosyası incelenmeden ortalama bir değer olarak söylemek mümkün değildir. Bu noktada en sabit ücret Türkiye Barolar Birliği tarafından belirlenen avukatlık asgari ücret tarifesinde yer alan alt limit söylenebilir. Bu asgari ücretten düşük olmamak kaydıyla uyuşturucu suçu davası avukatı ücretleri; davanın niteliğine, suçlu ve mağdur sayılarına, suçun işleniş şekline ve delillerin durumuna göre müvekkiller ile avukatlar arasında serbest usulle belirlenir.

Diyarbakır’da en iyi uyuşturucu suçu davası avukatı nasıl bulabilirim?

Demirkapı hukuk bürosu olarak ceza ve ağır ceza hukuku alanında uzman, tecrübe ve birikim sahibi avukat kadrolarımızla her zaman yardıma hazırız.

Uyuşturucu suçu davası avukatı ne yapar?

Uyuşturucu suçu davası avukatı müşteki, sanık veya şüpheli müvekkillerinin haklarını ve menfaatlerini korumaya çalışır. Bu doğrultuda onların savunmasını üstlenir. Sorgulamalarının usule uygun olmasını sağlar ve usulsüz sorgulamaların tekrar yapılması için gerekli taleplerde bulunur. Birinci derece mahkeme kararlarını temyiz ve istinaf süreçlerinde taşır.

Uyuşturucu suçu davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Uyuşturucu davalarında görevli mahkemeler asliye ceza mahkemeleri veya ağır ceza mahkemeleri olabilir. Suçun niteliği eğer 10 yıl ve daha üzeri bir hapis cezası gerektiriyorsa görevli ağır ceza mahkemeleri eğer 10 yıldan düşük bir ceza ön görülüyorsa görevli Asliye Ceza mahkemeleri olacaktır. Bu konuda yetkili mahkemeler ise suçun işlendiği bölgenin mahkemeleri kabul edilir