Emlak Ve Emlakçı Avukatı

Emlak ve Emlakçı Avukatı

Bir Diyarbakır emlak ve emlakçı avukatı halk arasında tapu avukatı ve gayrimenkul avukatı gibi isimlerle de anılabilir. Diyarbakır en iyi emlak ve emlakçı avukatı ise Medeni hukukun, eşya hukuku şeklinde isimlendirilen alt dalında uzmanlaşmış ve tecrübe sahibi hukukçulardır.

Medeni hukuk kapsamında, 22 Kasım 2001’de tarihinde kabul edilerek, 1 Ocak 2002’de günü yürürlüğe giren 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu çerçevesinden şu alt hukuk kollarını kapsar;

• Kişiler hukuku,
  • Borçlar hukuku,
  • Aile hukuku,
  • Miras hukuku,
  • Eşya hukuku.

Diyarbakır Emlak ve Emlakçı Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Diyarbakır hukuk bürosu çalışanları arasında emlak ve emlakçı avukatları gayrimenkul anlaşmazlıkları üzerine yoğunlaşır. Bu doğrultuda; ev, dükkân veya arsa sahiplerinin, bunların kiracısı olanların ya da borç – alacak ilişkisinde olan bireylerin sahip olduğu taşınmazların konu edildiği dava süreçlerinde müvekkillerine vekaleten onların haklarını ve menfaatlerini savunur. Taşınmazların konu olduğu uzlaşmazlık durumlarında süreç yargıya taşınmadan önce de hukuki destek hizmeti vererek çözüm üretebilirler. Davanın açılması ve dava sırasında gerçekleşecek; ifade verme, soruşturma, kovuşturma benzeri aşamaların takipçisi olurlar.

Diyarbakır Adliyesi içinde emlak ve emlakçı avukatlarının ilgilendiği davaların konusu çoğunlukla şunlardır:

• Taşınmazların yönetimi,
  • Haksız kira yükseltme işlemleri,
  • Zilyetliğin korunulması,
  • Kar irtifakı süreçleri,
  • Yolsuz tescil itirazları,
  • Ecri misil davaları,
  • Tapu tescilleri,
  • İzale-i Şüyu
  • Tapu iptalleri,
  • Ortaklığın giderilmesi,
  • El atmanın önlenmesi,
  • Kamulaştırma,
  • Tahliye davaları,
  • Tasarrufun iptali talepleri,
  • İstihkak davaları,
  • Sözleşmelerde ortaya çıkan anlaşmazlıklar,
  • Geçit hakkı,
  • Ayıplı emlak davaları,
  • İpotek ve rehin işlemleri,
  • Kira bedeli tespiti.

Bu konular ve dava türleri çeşitlendirilebilmektedir. Ayrıca davaya taşınmayan hukuki işlemlerde de Diyarbakır avukat kadroları yanınızda olacaktır.

Diyarbakır’da Emlakçı Avukatı Hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Demirkapı Hukuk Bürosu olarak uzman emlakçı avukatlarımızla birlikte taşınmazların söz konusu olduğu davalarda öncelikle müvekkillerimizin vekaletini üstleniriz. Arkasından dava ilgili gerekli bilgileri, dosyaları ve kanıtları toplayarak derin bir analize girişiriz. Tüzel kişiler ve şahıslar arasındaki gayrimenkul anlaşmazlıklarının adil ve hukuka uygun çözülmesi için çaba harcarız. Bu doğrultuda çeşitli mevzuatları, yönerge, tebliğ ve kanunları takip eder, dava süreçlerine dayanak oluşturmaları için mahkemeye sunarız. Birinci derece mahkeme kararlarına itirazlarda bulunabilir, davayı istinaf ve temyiz süreçlerine götürebiliriz.

Diyarbakır Emlakçı Avukatı ile Emlak Davası Nasıl Açılır?

Emlak davası açmak isteyen taşınmaz sahipleri veya herhangi bir gayrimenkul üzerinde hakkı olduğunu iddia eden kişiler ya da kurumlar, bahsi geçen taşınmazın kayıtlı olduğu bölgede yer alan Asliye Hukuk Mahkemelerine dilekçe yazarak gerekli yerlere başvurular yapmalıdır. Davanın doğru ve usule uygun biçimde açılabilmesi için gerekli dilekçenin yazılışı önem taşır. Aynı şekilde yargıya sunulacak dosyaların içeriği ve uygunluğu da dava sonucu doğrudan etkileyebilir. Dolayısıyla emlaklar yüksek değer taşıyan varlıklar olduğu için bir emlak davası açmak için avukata vekalet vererek işlemleri onun yürütmesine ve takip etmesini istemek iyi bir tercih olacaktır. Böylece haklarınız en iyi şekilde korunabilir ve davalar gereksiz uzamaz.

Emlak Davaları Ne Kadar Sürer?

Adalet Bakanlığı tarafından 2019 yılı içinde yayınlanan son kararlarla birlikte her dava kategorisi için özel dava süreleri belirlenmiştir. Emlak ve emlakçı davaları da kendi içinde ayrılan türlere göre farklı sürelerde sonuçlanabilir.

Bunlar arasında 730 gün süreyle en uzun olanlar tapu iptali ve tapu tescil davalarıdır. Kira davaları ise 365 gün ve üzeri sürede sonuçlandırılmak üzere hedeflendirilmiştir. Sıklıkla karşılaşılan diğer dava türlerinden bazılarının süreleri de şu şekilde listelenebilir:

• İzale-i şüyu davaları 200 ile 365 gün arası,
  • Tahliye davaları 300 gün,
  • Ecri misil davaları 330 gün.

Yine de dava süreçlerinde tarafların sayısı, anlaşmazlığın niteliği ve benzeri birçok etken, avukatların elinde olmadan davaları belirtilenden uzun sürelere yayabileceği göz önünde bulundurulmalıdır.

Diyarbakır Emlak Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Diyarbakır avukat kadrolarımıza genellikle henüz dava açılmamış, gayrimenkul işlemleri için başvurulmaktadır. Yukarıda sıralanan davalarda verdiğimiz avukatlık hizmetleri dışında şu konularda da sizlere danışmanlık ve yardım hizmeti verebilir:

• Tapu işlemleri,
  • Emlak alım, satım ve kiralama kontratları,
  • Taşınmazların devir işlemleri,
  • Gayrimenkul yönetimleri,
  • Yabancıların mülk satın alması,
  • Aynî ve şahsi hak tesisi mutabakatları,
  • Çevre mevzuatlarına uygun plan değerlendirmeleri,
  • Emlak kredileri ve emlak sermayelerinin yönetimi,
  • Proje değerlendirmeleri,
  • Kiralama anlaşmazlıklarına dair hukuki durumlar,
  • Gayrimenkuller hakkında hukuki tespitler.

Emlak ve Emlakçılık Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Emlak ve emlakçılık işlemlerinde avukat ücretleri; müvekkiller ve hukuk bürosu arasında serbest usulde anlaşılabilir bedellerdir. Fakat Türkiye Barolar Birliği’nin, avukatlık ücretlerinin her biri için belirlediği minimum tutarlar dikkate alınmalıdır. Talep edilen hukuki destek, vekalet ve danışmanlık olarak iki ayrı şekilde ele alınabilir. Danışmanlık hizmetlerinde de vekaleten dava işlemlerinde de iş yükü ve ayrılan zaman gibi farklı etkenler ücretlerde değişiklik yaratabilir.

Diyarbakır’da En İyi Emlak ve Emlakçılık Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Demirkapı Hukuk Bürosu olarak eşya hukuku ve taşınmazlar konusunda uzman avukatlarımız, tecrübelerimiz ve bilgi birikimimiz ile yardıma hazırız.

Emlak ve Emlakçılık Avukatı Ne Yapar?

Emlak ve emlakçılık avukatları taşınmaz mülkiyetlerin konu olduğu hukuki meselelerin takibini yaparak müvekkillerinin menfaatlerini gözetir ve gerekli durumlarda onlar adına mahkemelere katılır. Mahkeme kararlarına itirazlarda bulunur ve dava sonuçlarının tekrar değerlendirilmesi için uğraşır.

Emlak Davasında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Emlak davasında, davanın koşullarına göre aksine bir düzenleme olmadığı sürece görevli mahkemeler Asliye Hukuk Mahkemeleri’dir. Taşınmazın bulunduğu bölgedeki Asliye Hukuk Mahkemeleri davalarda yetkilidir.