Tüketici Avukatı

Diyarbakır tüketici avukatı, mesleki veya ticari amaçların dışında tüketim odaklı hareket eden tüzel kişiler ya da bireyler olarak tanımlanan “tüketici” sıfatındaki müvekkillerinin davalarıyla ilgilenir. Satıcı (hizmet, ürün fark etmeden) ve tüketici arasında gerçekleştirilen alım satım işlemlerini ve ilişkileri konu alan hukuk dalı tüketici hukuku alanında uzmandır.

Diyarbakır en iyi tüketici avukatı, Diyarbakır Adliyesi içinde bulunan Tüketici Mahkemeleri’nin yürüttüğü davalarda görev alan alanında uzman hukukçudur.

Diyarbakır Tüketici Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Diyarbakır avukat kadroları arasında tüketici davaları ile ilgilenen avukatlar, müvekkillerinin haklarını korumaya çalışır ve menfaatlerini gözetir. Bu doğrultuda ilk görevleri tüketici hakem heyetlerine başvurular yapmak, kendisinden önce yapılan başvuruları takip etmek ve davalarda müvekkillerini temsil etmektir. Bu bağlamda baktığı ve ilgilendiği davaların içeriklerini başlıca şu maddelerle listeleyebiliriz:

• TOKİ sözleşmelerinin konu olduğu davalar,
  • Garanti davaları,
  • E-ticaret haksızlıklarının konu olduğu davalar,
  • Kampanyalı veya taksitli satış davaları,
  • Tüketici kredileri davaları,
  • Ayıplı mal ya da ayıplı hizmet davaları.

Bu davalar başta olmak üzere, tüketici hukuku mevzuatları ile ilgili bütün davalara bakabilirler.

Diyarbakır’da Tüketici Avukatı Hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Demirkapı Hukuk Bürosu olarak, tüketici hukuku uzmanlarımızla birlikte tüketici davalarında disiplinli bir takip süreci yürütüyoruz. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu’nun kapsamı ve gereklilikleri doğrultusunda, tüketici konumundaki müvekkillerin, ekonomik menfaatleri kadar sağlık ve güvenlik çıkarlarını da korumaya çalışıyoruz. Tüketici ilişkilerinden doğan zararların eksiksiz ve zamanında tazmin edilebilmesi için çaba gösteriyoruz. Tüketici müvekkillerimizi hakları konusunda aydınlatıyoruz. Tüketici Hakem Heyetine ve sonrasında Tüketici Mahkemeleri’ne taşınan ihtilaflı hususları adil ve profesyonel bir şekilde çözmek için mesai harcıyoruz.

Diyarbakır Tüketici Avukatı ile Tüketici Davası Nasıl Açılır?

Diyarbakır tüketici avukatı ile dava açabilmek için öncelikle bazı aşamaların yerine getirilmesi gereklidir. Bu nedenle dava açmak isteyen kişiler ister bireysel olarak isterlerse de bir avukata vekalet vererek öncelikle Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmalılardır. Bu heyetten olumsuz bir karar çıkması durumunda avukat yardımıyla konuyu mahkemeye taşıyabilirler. Ancak heyet kararının arkasından on beş gün geçmeden dava başvurusu yapılmalıdır.

Tüketici Davaları Ne Kadar Sürer?

Tüketici davalarından önce Tüketici Hakem Heyeti tarafından alınacak kararların beklenme süresi gelir. Tüketici Hakem Heyeti’nin başvuruları değerlendirme süresi altı aydır. Ancak dosyanın niteliği doğrultusunda bu süre üç daha uzatılarak dokuz ayı bulabilir. Kararın olumsuz olması sonrası açılan dava ise anlaşmazlığın niteliği, tarafların sayısı ve kanıtların çokluğu gibi nedenlerle avukatların elinde olmadan altı aydan çok daha uzun sürebilmektedir.

Diyarbakır Tüketici Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Diyarbakır tüketici avukatı olarak verdiğimiz hizmetlerin yelpazesi oldukça geniştir. Bunlardan en sık başvurulan hukuki hizmetler şu şekilde listelenebilir:

• Tüketicilerin yaşadığı sorunlara hukuki çözümler sunmak,
  • Devremülk gibi sözleşmelerden doğan tüketici zararları,
  • Garantili malların ücretsiz onarımı için başvuruda bulunmak,
  • Tüketici kontratlarının kanuna ve mevzuatlara uygun yazılması,
  • Haksız şartlardan doğan zararın belgelenmesi,
  • Banka dosya kesintilerinin iadesi için dava takibi.

Tüketici Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Tüketici avukatı ücretleri, ihtilafın henüz hakem heyetinde mi yoksa mahkemede mi olduğuna göre değişiklik gösterilebilir. Ayrıca vekaleten davalarda temsil ile hukuki danışmanlık hizmetleri de farklı ücretlendirilmektedir. Tüketici avukatı hizmet bedelleri, Türkiye Barolar Birliği tarafından her yıl belirlenen asgari tutarların altında yer alamaz.

Diyarbakır’da En İyi Tüketici Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Demirkapı Hukuk Bürosu olarak tüketici hakları, mevzuatları konusunda uzman özel hukukçu avukatlarımız ve tecrübelerimiz sayesinde hukuki destek sağlamak için her zaman hazırız.

Tüketici Avukatı Ne Yapar?

Tüketici avukatı müvekkillerinin zararlarının karşılanması, haksızlıklarının giderilmesi gibi hususlarda hizmet verir. Gerekli kurumlara başvurularda bulunur, davalar açar ve süreçleri sonuna kadar takip eder. Ayrıca olumsuz sonuçlara itirazlarda bulunabilir.

Tüketici Davasında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Tüketici davalarında görevli mahkemeler 6502 sayılı Kanun metninin 73. Maddesi 1. Fıkrası gereği Tüketici Mahkemeleri’dir. Bu mahkemeler, birinci derece mahkemeler olarak özel mahkeme niteliği taşır.