Tazminat Avukatı

Tazminat kelimesi zarar karşılığı ödenen para anlamına gelmektedir. Tazminat davaları maddi tazminat davası ve manevi tazminat davası olarak ikiye ayrılır. Diyarbakır Tazminat avukatı ise tazminat hukuku alanında uzman avukatlara denmektedir. Tazminat isteme hakkının doğduğu sebepler birden farklı şekillerde ortaya çıkabilmektedir. Bu sebeple Diyarbakır tazminat avukatının birçok farklı hukuk alanına hakim olması gerekir.

Bunlar iş kazası sebebiyle ortaya çıkan tazminat davası, doktor hatasına bağlı ölüm ya da sakatlık sebebiyle ortaya çıkan tazminat davası, boşanma ya da aldatılma sebebiyle ortaya çıkan tazminat davası, trafik kazasına bağlı ölüm ya da mala gelen zarar sebebiyle ortaya çıkan tazminat davası, iş hukukuna bağlı sebeplerle ortaya çıkan tazminat davası, meslek hastalığı sebebiyle tazminat davası, haksız tutuklama sebebiyle ortaya çıkan tazminat davası vb gibi birçok farklı hukuk alanına siyaret etmektedir.

Aynı zamanda ülkemizde yaşanmış 1960 darbesi sebebiyle de 1960 darbesinde mağduriyet yaşamış kişilerce tazminat davası açılabilmektedir.

Tazminat avukatı nedir ve hangi davalara bakar?

Diyarbakır Tazminat avukatı herhangi bir sebeple mağduriyet yaşamış ve tazminat hakkı doğmuş pek çok vatandaşın tazminat davasına bakmaktadır. Tazminat davaları çok geniş bir perspektife yayılmıştır. Tazminat davaları için tek bir mevzuattan ya da hukuk alanından bahsetmek doğru olmayacağından tazminat davalarına bakan avukatların pek çok alandaki güncel mevzuata hakim olması gerekir. Diyarbakır Tazminat avukatı her türlü sebeple ortaya çıkan tazminat davasına bakabilmektedir.

1-Manevi Tazminat Davası

6098 sayılı Türk Borçlar Kanununun 56. Maddesine göre kişinin haksız yere uğramış olduğu duygusal ya da psikolojik şiddet, travma yaşatacak kasıtlı işkence, iftira ve sonucunda maddi/manevi zarar(işten kovulma vb.) , bedensel bütünlüğünün zarar görmesi gibi sebeplerle karşı tarafa manevi tazminat davası açabilmektedir. Eğer kişi öldürülmüş veya ağır yaralanmaya maruz kalmış ise yakınları da manevi tazminat davası açabilmektedir.

Manevi tazminat kapsamına giren bazı sebepler şunlardır:

• Evlilik akti içerisinde eşe karşı işlenen kusur (aldatma, şiddet, hakaret vs.)
  • İş kazası sonucu işçinin bedensel bütünlüğünün veya duyu organlarının zarar görmesi.
  • Suçun karşı tarafa psikolojik ve travmatik bir takım zararlar vermiş olması (tecavüz, taciz, alıkoyma, şiddet, hakaret, iftira vs)

Bahsi geçen Kanun maddeleri şu şekildedir:

MADDE 56- Hâkim, bir kimsenin bedensel bütünlüğünün zedelenmesi durumunda, olayın özelliklerini göz önünde tutarak, zarar görene uygun bir miktar paranın manevi tazminat olarak ödenmesine karar verebilir. Ağır bedensel zarar veya ölüm hâlinde, zarar görenin veya ölenin yakınlarına da manevi tazminat olarak uygun bir miktar paranın ödenmesine karar verilebilir.

MADDE 57- Gerçek olmayan haberlerin yayılması veya bu tür ilanların yapılması ya da dürüstlük kurallarına aykırı diğer davranışlarda bulunulması yüzünden müşterileri azalan veya onları kaybetme tehlikesiyle karşılaşan kişi, bu davranışlara son verilmesini ve kusurun varlığı hâlinde zararının giderilmesini isteyebilir.

MADDE 58- Kişilik hakkının zedelenmesinden zarar gören, uğradığı manevi zarara karşılık manevi tazminat adı altında bir miktar para ödenmesini isteyebilir.

2-Maddi Tazminat Davası

Maddi tazminat davası işlenen yasa dışı veya ahlak dışı bir eylem sebebiyle kişilerin mal varlığına, bedenine, yaşam hakkına zarar gelmesi sonucu açılabilecek tazminat davası türüdür. Bu davanın yükümlülükleri Türk Borçlar Kanununun 49. Maddesinde belirtilmiştir. Bu maddeye göre tazminat davası için zarar veren fiili gerçekleştiren kişinin eylemi, hukuka aykırı olmak zorunda değildir.

Ahlaka ve etik kurallara aykırı eylemlerde bulunarak zarar veren kişi de tazminat ödemekle yükümlü bulunabilir. Zarar gören ve tazminat talep eden kişi zararını ispat etmekle yükümlüdür.

MADDE 49- Kusurlu ve hukuka aykırı bir fiille başkasına zarar veren, bu zararı gidermekle yükümlüdür.

MADDE 50- Zarar gören, zararını ve zarar verenin kusurunu ispat yükü altındadır. Uğranılan zararın miktarı tam olarak ispat edilemiyorsa hâkim, olayların olağan akışını ve zarar görenin aldığı önlemleri göz önünde tutarak, zararın miktarını hakkaniyete uygun olarak belirler

Zarar verici fiili yasaklayan bir hukuk kuralı bulunmasa bile, ahlaka aykırı bir fiille başkasına kasten zarar veren de, bu zararı gidermekle yükümlüdür.

Ölüm olması durumunda ölen kişinin yakınları Destekten Mahrum Kalma Tazminat Davası açabilir (bu dava anne, baba, çocuklar ve eş tarafından açılabilir). Bu konuyla ilgili kanun maddeleri Türk Borçlar Kanununun 53. Maddesinde

düzenlenmiştir.

MADDE 53- Ölüm hâlinde uğranılan zararlar özellikle şunlardır:

1. Cenaze giderleri.

2. Ölüm hemen gerçekleşmemişse tedavi giderleri ile çalışma gücünün azalmasından ya da yitirilmesinden doğan kayıplar.

3. Ölenin desteğinden yoksun kalan kişilerin bu sebeple uğradıkları kayıplar.

Bedensel zarar durumunda kişiler; tedavi masrafları/hastane giderleri ve bedenin zarar görmesi sonucu çalışma hayatından mahrum kalma sebebiyle oluşacak maddi kayıp sebepleriyle maddi tazminat davası açabilmektedir. Konuyla ilgili kanun maddeleri Türk Borçlar Kanununun 54. Maddesinde düzenlenmiştir.

MADDE 54- Bedensel zararlar özellikle şunlardır:

1. Tedavi giderleri.

2. Kazanç kaybı.

3. Çalışma gücünün azalmasından ya da yitirilmesinden doğan kayıplar.

4. Ekonomik geleceğin sarsılmasından doğan kayıplar

Tazminat davalarının dayanağı olan Türk borçlar kanunu hakkında,

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6098.pdf  daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Diyarbakır’da tazminat avukatı hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir?

Diyarbakır Hukuk Bürosu olarak danışanlarımızın ve müvekkillerimizin tazminat hakkını doğuran sebepleri belgeleriyle birlikte toparlar ve üzerinde detaylı bir inceleme yaparız. Daha sonra bütün bu belgelerle birlikte konuyu mahkemeye taşır ve bu süreçte müvekkilimizin ihtiyaç duyduğu her türlü bilgiyi ona sağlayarak en doğru sonuca ulaşabilmeyi hedefleriz.

Tazminat avukatı ile tazminat davası nasıl açılır?

Tazminat davası için başvuru yapılmadan önce Diyarbakır tazminat avukatı ile görüşmek hukuki prosedürleri önceden bilmek ve usüle uygun davranmak açısından son derece önemli olacaktır. Diyarbakır tazminat avukatından danışmanlık alındıktan sonra tazminat talebini içeren dilekçe ile Asliye Hukuk Mahkemesine başvuruda bulunulur. Bu mahkeme eylemin gerçekleştiği yerde veya tazminat talebinde bulunan kişinin ikamet ettiği yerde açılabilir.

Dilekçenin Diyarbakır tazminat avukatı ile birlikte hazırlanması konunun hukuki zemine oturtulması ve eksiksiz olması hususunda fayda sağlayacaktır. Dilekçede; Dava için başvurulan mahkemenin ismi, davacının ismi, davacının tc kimlik numarası, avukatın ismi ve adresi, talep edilen tazminat miktarı, gerçekleşen haksız fiilin ayrıntıları, mahkemeye sunulabilecek deliller ve davacının veya avukatın imzası olmalıdır.

Tazminat davaları ne kadar sürer?

Tazminat davaları ortalama 1-2 yıl sürmektedir fakat tazminat davaları içeriğinde birçok farklı hukuk alanını ve prosedürünü barındırdığından bir genelleme yapmak doğru olmayacaktır.

Diyarbakır tazminat avukatı olarak verdiğimiz hizmetler

Diyarbakır en iyi tazminat avukatı olarak danışanlarımızın tazminat gerekçesini dinler, mahkemeye sunulacak belge ve delilleri toparlarız. Daha sonra müvekkilimizle beraber Asliye Hukuk Mahkemesine bir tazminat davası dilekçesi hazırlarız. Gerekli görüldüğü taktirde sakatlık raporu, kusur raporu, hesap raporu gibi gerekli belgelerin alınmasına yardımcı olur ve mahkemeye sunarız. Müvekkilimizle birlikte bütün sürecin takibini yapar ve en doğru sonuca ulaştırılmasını sağlarız.

Tazminat avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret bilgisi için en yakın zamanda bizimle iletişime geçiniz.

Diyarbakır’da en iyi tazminat avukatını nasıl bulabilirim?

Diyarbakır hukuk bürosu olarak tazminat ile ilgili geniş bir Alana sirayet eden her türlü hukuk alanında uzmanlaşmış avukat meslektaşlarımız ile hizmete açığız. Tazminat davalarınız için bizimle iletişime geçerek bilgi alabilir, danışmanlık hizmeti talep edebilirsiniz.

Tazminat avukatı ne yapar?

Diyarbakır Tazminat avukatı kişilerin tazminat hakkının doğduğu durumlarda bu haklarının onlara teslim edilmesi için yasal süreci başlatır ve takip eder.

Tazminat davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Asliye Hukuk Mahkemesidir