İcra Avukatı

Diyarbakır icra avukatı, hukuk dalları arasında icra hukuku alanında uzmanlaşmış ve tecrübe sahibi hukukçu demektir. İcra hukuku, borç ödemelerini tahsil edemeyen alacaklıların talepleri üzerine eğilen bir hukuk dalıdır. Borçlulardan, alacaklarının tazmin edilebilmesi için konuyu yargı sürecine taşımaları doğrultusunda, mahkeme kararı ve kolluk kuvvetlerinden destek alınarak borçluların taşınır ve taşınmaz mallarına el koyma işlemlerini düzenler.

Diyarbakır İcra Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Diyarbakır en iyi icra avukatı çoğu zaman dava açılmadan önce icra konusu uzlaşmazlıklara çözüm üretebilen avukat olma özelliğindedir. Ayrıca dava açma işlemine mecbur kalındığında da müvekkillerinin çıkarlarını en iyi şekilde gözetir, davanın adil ve hızlı sonuçlanması için çalışır. 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu içerisinde düzenlenmiş hukuki süreçlerde vekalet ve danışmanlık hizmetleri verir. Hukuki hizmetleri çok çeşitli olabilir ancak temelde şu davalar ile ilgilenirler:

• İstirdat davaları,
  • İcra davaları,
  • İcra itirazı davaları,
  • Menfi tespit davaları,
  • Tasarrufun iptali davaları,
  • İhalenin feshi davaları,
  • İflas davaları,
  • İflas itiraz davaları,
  • Karşılıksız çek davaları.

Diyarbakır Adliyesi içinde icra davaları diğer dava türlerine göre nispeten daha çok sayıdadır ve Diyarbakır avukat ihtiyaçlarında ilk sıralarda yer alır.

Diyarbakır’da İcra Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Özdemir Hukuk Bürosu olarak, icra avukatı ihtiyaçlarınızda danışmanlık ve vekaleten dava yürütme işlemleri biçiminde farklı yollarla hizmet verebilmekteyiz. İcra dosyaları davaya taşınmadan önce alacak ve borçlu arasında iletişim kurmaya çalışır, taraflar için uzlaşı ortamı oluşturmaya çaba gösteririz. Mutabakat sağlanamadığı durumlarda, borçların tahsil edilebilmesi için İcra Müdürlüğü vasıtasıyla icra takibini ivedi biçimde başlatırız.

Dava süreçlerinde gerekli olan; dilekçelerin yazılması, ihtiyaç duyulan başvuruların yapılması ve birinci derece mahkeme kararlarına itiraz ederek, onları temyiz ve istinaf süreçlerine taşımak gibi mesleki yükümlülüklerimizi titiz ve disiplinli şekilde yürütürüz. Müvekkillerimizin haklarını bütüncül olarak korur ve menfaatlerini gözeterek hukuki süreçlerde yanlarında dururuz. Davalarının takibini üstleniriz ve çıkarları zarara uğramayacak şekilde alacaklarının tahsilini sağlarız.

Diyarbakır İcra Avukatı ile İcra Davası Nasıl Açılır?

Diyarbakır hukuk bürosu avukatları ile icra davası açmak, kısa ve kolay bir işlemdir. Önce avukata vekalet verilmelidir. Sonrasında avukat yardımıyla hangi türde bir icra takibi yapılacağına karar verilir. Belirlenen icra türüne göre gerekli belgeler toplanır ve usule uygun dosyalanır. Avukatlar bu belgeler ile yasal kurumlara başvurur, takip talebi ve ödeme emri oluşturur. Arkasından, İcra Tevzi Bürosuna gidilerek, takip ve emir süreçlerinin başlaması adına harç ödemesi yatırılmalıdır. Bu harç bedelleri, icra dava dosyasındaki borcun miktarı doğrultusunda belirlenir.

Bütün bu işlemler bittikten sonra İcra Müdürlüğü, borçlu tarafa ödeme emrini ulaştırır. Borçlu taraf borcunu belirtilen zaman diliminde ödemezse ve karşı bir itiraz davası açmadıysa avukat nezaretinde icra takibi başlatılır ve borçlunun ödeyeceği miktara göre taşınır ya da taşınmaz varlıklarına el konularak borç tahsil edilmeye çalışılır.

İcra Davaları Ne kadar Sürer?

İcra davasının sonuçlandırılma tarihi ile borcun tahsil edileceği süre dilimi çoğu zaman karıştırılmaktadır. Bir icra davasının; icra takibi ve haciz işlemleri gibi karara bağlanması on gün gibi kısa bir sürede gerçekleşir. Ancak bu süreç davanın açılarak, borçluya borcunun icra talebiyle tebliğ edilmesi gibi aşamaları kapsar. Borcun ödenmesi ya da haczedilecek malların tespit edilerek bunlara el konulması çok daha uzun sürebilir. Bu süre, borçlu ve alacaklı arasındaki uzlaşı ve uzlaşmazlık durumuna göre değişiklik gösterebilir. Bazı durumlarda miktar, ödeme süresi, taksit miktarları gibi hususlarda yaşanan anlaşmazlıklar tahsilin beklenenden uzun sürmesine neden olabilir. Tarafların bir icra avukatı vasıtasıyla ihtiyari arabuluculuk hizmeti alması iki taraf için de faydalı olacak, davanın uzamasıyla oluşacak menfaat zararlarını önleyecektir.

Diyarbakır İcra Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Demirkapı Diyarbakır hukuk bürosu olarak icra ve iflas hukuku alanında icra avukatı arkadaşlarımızla sunduğumuz hizmetlerden başlıcaları şu şekilde listelenebilir:

• Kredi ve leasing sözleşmelerinde alacak takibi,
  • İcra takibi başlatma,
  • Arabuluculuk,
  • Haciz emri çıkarma ve haciz işlemlerinin yürütülmesi,
  • Rehin ve ipotek malların nakit paraya çevrilmesi,
  • İflas süreçlerinin yönetimi,
  • Kiralama ve finansal sözleşmelerden doğan borç uzlaşmazlıklarının çözümü,
  • Çek takibi.

İcra Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

İcra avukat ücretleri her yıl resmi olarak belirlenen Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi bedellerinin altında olmamak şartıyla birçok açıdan değişiklik gösterilebilir. Vekalet alma, danışmanlık, mahkeme ve İcra veya İflas Müdürlüğü gibi kurumlarda işlem yapma ücretleri farklı farklı ücretlendirilir. Sabit ve tek seferlik ödemelere ek olarak bir davadaki tahsil edilecek miktarın üzerinden yüzdelik komisyonlarla da çalışılabilir.

Diyarbakır’da En İyi İcra Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Özdemir hukuk bürosu olarak uzman hukukçu kadrolarımız ve icra davalarında tecrübeli avukatlarımız ile eksiksiz ve hatasız hizmet sunmaya çalışıyoruz. Avukat ihtiyaçlarınız için bizimle her zaman iletişime geçebilirsiniz.

İcra Avukatı Ne Yapar?

İcra avukatı, ticari, kişisel ya da farklı şekillerde doğan alacak ve borç olgularının hukuki düzlemiyle ilgilenir. Alacaklı ve borçlu arasındaki hukuki ilişkide iki tarafa da yardımcı olabilir. İcra takiplerini yapar ve bazı durumlarda tarafları uzlaştırır. Müvekkillerinin menfaatlerini ve haklarını savunur, en az zarar en çok fayda ilkesiyle anlaşmazlıkları mahkemeye taşımadan çözebilir, taraflara zaman kazandırır. Borcun tahsil edilebilmesi için alacaklının taşınır ve taşınmaz mallarını tespit eder. İpotek işlemine itirazlarda bulunabilir, ipotek kaldırma işlemlerinde yardımcı olur.

İcra Davasında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Bir icra davasının yetkili mahkemesi kurallar ile düzenlenir. Davayı açacak kişiler herhangi bir yerdeki mahkemeye başvuruda bulunamaz.  Normal şartlar altında icra işlemini üstlenecek kurumların bulunduğu yani icra edilecek malların yer aldığı bölgenin mahkemeleri kesin yetkiye sahiptir. Dava sürecini yürütecek görevli mahkemeler bu yerin İcra Mahkemeleri olur. İcra Mahkemeleri dava türüne göre İcra Hukuk Mahkemeleri ve İcra Ceza Mahkemeleri olarak ikiye ayrılır. Ancak bir sözleşmeden doğan borç ilişkilerinde, sözleşme içinde yetkili mahkeme üzerine bir madde varsa bu icra davalarında ancak sözleşmede yer alan mahkemelerin yetkili olduğu unutulmamalıdır.