Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar

Diyarbakır hukuk bürosu ve Diyarbakır avukat ihtiyaçlarında cinsel suçlara bakan hukukçular ayrı bir başlıkta değerlendirilebilir. Türk Ceza Kanunu’nun 102. Maddesiyle başlayarak 105. Maddesi de dahi olmak olmak üzere dört madde ve alt fırkalar doğrultusunda düzenlenen cinsel suçlar, kişinin vücut bütünlüğüne ve cinsel dokunulmazlığına yöneltilmiş çeşitli eylemleri kapsar.  Basit cinsel saldırı, nitelikli cinsel saldırı, istismar ve sarkıntılık gibi farklı türleri bulunur.

Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Diyarbakır Adliyesi içinde Diyarbakır cinsel suçlara bakan avukat kadroları, Türk Ceza Kanunu ve Türk Ceza Muhakemeleri alanlarında uzman ve tecrübe sahibi hukukçulardır.  Cinsel suçlara bakan avukatlar, bir kişinin cinsel dürtülerini tatmin etmek adına; şehvet içinde ve onay dışı bir ihlal ile, mağdur kabul edilen kişinin beden bütünlüğünü ve dokunulmazlığını zedelemesiyle oluşan yargısal süreçlerle ilgilenir. Cinsel suçlarda mağdurların iradesinin dışında geçen saldırı ya da yönlendirmelerin olması esas kabul edilir.  Bu doğrultuda isnat edilen cinsel suçlar karşısında açılan dava süreçlerinde müvekkillerinin haklarını korur ve müdafi makam olarak savunmayı üstlenir.

Ayrıca bir Diyarbakır en iyi cinsel suçlara bakan avukat, müşteki olarak anılan ve saldırıya uğramış olan mağdurların da vekaletlerini de alabilir ve saldırıyı gerçekleştirenin adil bir ceza ile yargılanması adına mağdurların haklarını korumak için davaya müdahil olabilir. Diyarbakır cinsel suçlara bakan avukat kadrolarının ilgilendiği davalar çok çeşitli olabileceği için şu şekilde ana ve kapsayıcı başlıklar halinde listelenebilir:

• TCK 102. Maddede düzenlenen cinsel saldırı davaları,
  • TCK 103. Madde kapsamındaki çocuklara karşı cinsel istismar,
  • TCK 104. Maddede ele alınan reşit olmayan kişilerle (rıza olsa dahi) cinsel ilişkiye girme suçu,
  • TCK 104. Madde içinde tanımlanan cinsel taciz suçu davaları.
  • Sarkıntılık davaları,
  • Elleme, okşama ve öpme gibi fiillerden doğan basit nitelikte cinsel saldırı davaları,
  • Silah zoruyla tecavüz davaları.

Diyarbakır’da Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar Hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Cinsel suçlar, TCK kapsamında çok ağır yaptırımlara tabi oldukları için müdafi makam bu davalarda çok daha önemlidir. Demirkapı Hukuk Bürosu olarak bu durumun farkındayız ve bu davalarda uzman kadrolarımızla titiz çalışmalar yürütmekteyiz. Öncelikle suç isnat edilen ya da mağduriyet yaşan kişileri davalarda temsil edebilmek için vekalet alırız. Onlara ifade verme süreçlerinde, kanıtların toplanması işlemlerinde nezaret ederiz. Denetimli serbestlik, yurt dışı yasağı veya tutuklu yargılama gibi tedbir kararlarının çıkarılmasına veya kaldırılmasına yardımcı olur, uygun dilekçeleri yazarak gerekli makamlara sunarız. Cezaevinde bulunan müvekkilleri ziyaret eder suçlar ispatlanana kadar yargısal süreçlerin adil olarak devam etmesi için çaba gösteririz. Dosyaları inceler, gözden kaçırılmaması gereken detaylara yoğunlaşırız. Tanıkların tekrar dinlenmesi, bilir kişi raporları istenmesi ve davaya yeni kanıtların sunularak tekrar değerlendirilme istenmesi gibi işlemleri ivedilikle icra ederiz.

Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar ile Cinsel Suçlar Davası Nasıl Açılır?

Cinsel suçlara bakan avukatlar eğer müşteki sıfatındaki mağdurları temsil ediyorlarsa önce onların vekaletini alır ve müvekkilleriyle birlikte Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulunur. Savcılık tarafından hazırlanacak iddianame doğrultusunda dava açılır. Eğer suç isnat edilen kişinin müdafi temsilciliğini üstlenirlerse, Savcılık iddianamesi ile açılan davaya müdahil olur ve yeni bir dava açması söz konusu değildir.

Cinsel Suç Davaları Ne Kadar Sürer?

Bu davalar ilk olarak ceza davaları kapsamında ele alınır ve davanın sonuçlanması ile kararın onanması zamanları farklılık gösterebilmektedir. Cinsel suç davalarına müdahil olan kişilerin, müşteki ya da sanık fark etmeksizin ikiden fazla olması gibi etmenler davaların sonuçlanma sürelerini uzatabilir. Müdahil olan her müşteki ve sanık için ayrı tebligat, ayrı sorgu veya ayrı deliller olabilir. Ortalama olarak bir cinsel suç davası; bir ile iki yıl arasında bir sürede sonuçlanabilir. Lakin kararın istinaf ve temyiz sürecine götürülmesi süreyi dört ile beş yıla kadar uzayabilir. Müştekiler için bu süreler zaman aşımı riski barındırdığından, dava dosyasının bu durumu gözeterek hazırlanması önemlidir.

Diyarbakır Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar Olarak Verdiğimiz Hizmetler?

Cinsel suçlara bakan avukatlar olarak, 5271 sayılı Ceza Muhakemeleri Kanunu’nun 253’üncü maddesinin, üçüncü fıkrasında düzenlendiği üzere bu davalarda uzlaştırma kurumu işlemediği için temel hizmetler arasında arabuluculuk faaliyetleri içermez. Bu nedenle verdiğimiz hizmetler iki ana başlıkla tanımlanabilir. Birincisi; sanıkların masumiyetlerini ispatlamak, onları savunmak ve temsil etmek ve yargılamalarının hukuka uygun usullerle yürütülmesini sağlamaktır. İkinci başlık ise müvekkillerin müşteki, mağdur konumunda olduğu davalarda, haklarını aramak ve suçluların hakkaniyet çevresinde cezalandırılmasını sağlamak için hizmet sunarız.

Bu davaların görüldüğü mahkemeler, bir karar açıkladıktan sonra bu hükme itiraz hakkı tanımaktadır. Bu karara itiraz etme işlemlerini müvekkillerimiz için üstleniriz. Sonra dava dosyası tekrar değerlendirilmek üzere Bölge Adliye Mahkemesi’ne ya da Yargıtay’ a aktarılır. Bu itiraz sonuca ulaşana kadar karar verilmiş olsa da kesinleşmiş kabul edilmez. Özellikle müşteki müvekkillerimiz için zaman aşımını gözeterek itiraz sonrası süreçlerin takibini de titiz bir şekilde yürütürüz. Hükmü kesinleşmiş müvekkillerimizi cezaevlerinde ziyaret eder infaz koşullarında yaşadıkları sorunlara hukuki destek sağlarız.

SIKÇA SORULAN SORULAR:

Cinsel Suçlara Bakan Avukatların Ücretleri Ne Kadar?

Türkiye Barolar Birliği, her yıl için düzenli olarak avukatlık ücretlerine asgari bir alt limit belirlemektedir. Bu asgari tutarlardan düşük olmamak koşuluyla, avukatlık ücretleri, avukatlar ve yardım alacak kişiler arasında serbest olarak belirlenir. Müşteki ya da sanık olma durumu, suçun niteliği ve tarafların sayısı, davanın güncel detayları gibi faktörler ücretlerin değişiklik göstermesine neden olabilir.

Diyarbakır’da En İyi Cinsel Suçlara Bakan Avukatı Nasıl Bulabilirim?

Demirkapı Hukuk Bürosu olarak Türk Ceza Kanunu uzman avukatlarımız ve ceza, ağır ceza mahkemelerindeki tecrübelerimizle sizler için her zaman yardıma hazırız.

Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar neler yapar?

Cinsel suçlara bakan avukatları, ifade alınma süreçlerinden son karara ve kararın itirazına kadar bütün süreçlerde müvekkillerinin yanında olur, onları temsilen duruşmalara katılır, dilekçeler yazar ve başvurularda bulunur.

Cinsel Suçlar Davalarında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Cinsel suç davaları hakkında görevli mahkemeler değişiklik gösterebilse de kesin yetkili mahkemeler suçun işlendiği bölgenin mahkemeleridir. Görevli mahkemeler ise suçun niteliği ve hukuken ön görülen yaptırımları doğrultusunda değişir. Örneğin sarkıntılık suçu gibi on yıldan az süre ile yargılanan suçlarda Ceza Mahkemeleri görevli kılınır. Ancak TCK 102’nin ikinci fıkrası kapsamında olan suçlar söz konusu ya da ağırlaştırıcı nedenler gibi etmenler varsa ve on yıldan fazla bir ceza isteniyorsa görevli mahkemeler Ağır Ceza Mahkemeleri’dir.