Gayrimenkul Avukatı

22 Kasım 2001 günü onaylanan ve 1 Ocak 2002 itibariyle yürürlüğe sokulan 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu, kendi içinde şu beş farklı başlığa ayrılır:

• Eşya hukuku,

• Kişiler hukuku,

• Miras hukuku,

• Aile hukuku,

• Borçlar hukuku.

Diyarbakır gayrimenkul avukatı bunlardan eşya hukuk içinde yer alan gayrimenkul hukuku ile ilgilenir. Diyarbakır gayrimenkul avukatı aynı zamanda; emlak ve emlakçı avukatı ya da tapu avukatı gibi farklı isimlerle de anılır.

Gayrimenkul Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Diyarbakır avukat ihtiyaçları arasında en sık ortaya çıkanlardan birisi de gayrimenkul avukatı gereklilikleridir. Diyarbakır Anadolu Adliyesi içinde çalışan gayrimenkul avukatları, taşınmaz mülkiyetlerin konu olduğu hukuki anlaşmazlıklarda uzmanlaşmış, tecrübe sahibi hukukçular olarak nitelendirilebilir. Ev, arazi ya da bir iş yeri gibi mülkiyetlerin sahipleri ve kiracıları konumundaki kişilerin bu gayrimenkuller üzerinden yaşadıkları anlaşmazlıkları çözmek için çalışır. Aynı zamanda borçlu ve alacaklı kişiler arasında tahsil için gerekli gayrimenkul hacizleri ve satışlarında da müvekkillerinin haklarını ve çıkarlarını savunur.

Emlakların odak olduğu anlaşmazlıkları, dava yoluna taşımadan da hukuki danışmanlık ya da arabuluculuk hizmeti vererek çözüm üretebilirler. Eğer zaten açılmış bir dava varsa ya da dava açma zorunluluğu doğmuşsa; soruşturma, kovuşturma gibi aşamaların takipçisi olurlar. Gayrimenkul avukatlarının bulunduğu bir Diyarbakır hukuk bürosu, şu dava türleriyle ilgilenebilir:

• İpotek ve rehin işlemleri,
  • Geçit hakkı,
  • Ayıplı emlak davaları,
  • Kar irtifakı süreçleri,
  • Ecri misil davaları,
  • Kira bedeli tespiti,
  • Tapu tescilleri,
  • Tahliye davaları,
  • Tasarrufun iptali talepleri,
  • İstihkak davaları,
  • Taşınmazların yönetimi,
  • Yolsuz tescil itirazları,
  • Haksız kira yükseltme işlemleri,
  • İzale-i Şüyu,
  • Kamulaştırma,
  • Zilyetliğin korunulması,
  • Tapu iptalleri,
  • Ortaklığın giderilmesi,
  • El atmanın önlenmesi,
  • Sözleşmelerde ortaya çıkan anlaşmazlıklar.

Diyarbakır’da Gayrimenkul Avukatı Hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Demirkapı Hukuk Bürosu olarak, gayrimenkul hukuku ve taşınmaz uzlaşmazlıklarında tecrübe sahibi uzman avukatlarımız ile hizmete açığız. Emlak ve emlak konulu anlaşmazlıklar söz konusu olduğunda il olarak müvekkillerimizden vekalet alırız. Arkasından anlaşmazlığa neden olan gayrimenkul ile alakalı gerekli bilgileri, dosyaları ve kanıtları toplayarak durum tespiti yaparız. Tüzel kurumlar veya kişiler farklı biçimlerde bu anlaşmazlıkların tarafı olabilirler. Diyarbakır en iyi gayrimenkul avukatı olmaya çalışarak tarafların zaman ve masraf kayıplarını gözetir, anlaşmazlık mahkemeye taşınmasın, uzun dava süreçleri yaşanmasın diye öncelikle uzlaşma ortamı inşa etmeye çalışırız.

Yargıya taşınan durumlarda ise ilgili kanun metinlerini, tebliğ ve yönergeleri, mevzuatları toplar mahkemede dayanak olarak gösteririz. Son olarak istinaf ve temyiz seçeneklerini değerlendirebilir birinci derece mahkeme kararlarına itirazlar yapabiliriz.

Gayrimenkul Avukatı ile Gayrimenkul Davası Nasıl Açılır?

Gayrimenkul hukuku alanında yardım almak isteyen kişiler ya da kurumlar, hukuki duruma konu olan taşınmazın bulunduğu bölgede yer alan yetkili kurum ve mahkemelere dilekçe usulüyle başvuruda bulunabilirler. Ancak hak iddialarının ve menfaatlerin bütüncül şekilde korunması için başvuruların usul ve esaslara uygun olması gereklidir. Mahkemelere ibraz edilecek dosyaların niteliği davanın ne kadar süreceğini ve olumlu ya da olumsuz sonuçlanması hususlarında doğrudan belirleyici olabilir. Gayrimenkul anlaşmazlıklarına konu olan taşınmazları çok yüksek maddi değer taşıdığı göz önüne alınırsa bir gayrimenkul avukatına vekalet vererek süreci onun takip etmesini sağlamak yararlı olacaktır.

Gayrimenkul Davaları Ne Kadar Sürer?

Gayrimenkul davaları türlerine göre farklı zaman aralıklarında sonuçlanabilir. Bu zaman aralıkları 2019 yılında Adalet Bakanlığı tarafından alınan kararlar doğrultusunda belirlenmiştir ve en uzun süren davalar 730 gün sürebilen tapu tescil iptali davalarıdır. Bu dava süreleri hedef süreler olarak belirlenmiştir ama tarafların çokluğu, anlaşmazlık yaşanan taşınmazların değeri ve sayısı gibi faktörler kararın hedef süreden uzun bir zamanda verilmesine neden olabilir. Yine de ortalama olarak ecri misil davaları için 330 gün, tahliye davaları için 300 gün, izale-i şüyu davası 200 ile 365 gün arası ve kira davaları 365 gün süre gibi zamanlarla hedeflenmiştir.

Gayrimenkul Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Diyarbakır hukuk bürosu olarak hem yargıya taşınmış süreçlerde hem de henüz davası açılmamış anlaşmazlıklarda hizmet verebildiğimiz gibi gayrimenkul avukatlığı alanında farklı hukuki destekler de sunabilmekteyiz. Bu hukuki yardım hizmetleri şu şekilde sıralanabilir:

• Yabancıların mülk edinmesi,
  • Gayrimenkul kredileri ve taşınmaz sermayelerinin yönetilmesi,
  • Taşınmazların yapıları hakkında hukuki tespitler,
  • Çevre mevzuatı kontrolleri,
  • Gayrimenkul devirleri,
  • Proje değerlendirmeleri,
  • Kiralama işlemleri,
  • Tapu tescil ve iptal işlemleri,
  • Şahsi ve aynî mutabakatlar,
  • Kiralama ve satış sözleşmelerinin hazırlanması.

Gayrimenkul Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Bir gayrimenkul avukatı ücreti, vekaleten dava süreçlerini mi yöneteceği yoksa sadece hukuki danışmanlık hizmeti mi vereceğine göre değişiklik gösterebilir. Dava süreçlerinde iş yükünün fazlalığı ve konuya ayrılması gereken zaman gibi değişkenler ücret bedelinde etkilidir.

Diyarbakır’da En İyi Gayrimenkul Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Demirkapı Hukuk Bürosu olarak eşya hukuku ve taşınmazların hukuki durumu hakkında uzmanlığa sahip tecrübeli avukat kadromuzla her zaman yardıma hazırız.

Gayrimenkul Avukatı Ne Yapar?

Gayrimenkul avukatları, müvekkillerinin çıkarlarını korumak ve haklarını savunmak için çalışırlar. Taşınmazların odak olduğu hukuki süreçlerde vekaleten onlar yerine dilekçeler yazabilir, başvurularda ve itirazlarda bulunurlar.  Birinci derece mahkemelerin sonuçlarına itiraz edebilirler ve verilen kararların tekrar değerlendirilmesi için talepte bulunabilirler.

Gayrimenkul Davasında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Taşınmazların konu olduğu davalarda taraflar arası sözleşmelerden doğan ya da davanın koşullarına göre farklılık gerektiren bir karar bulunmadığı takdirde Asliye Hukuk Mahkemeleri görevlendirilir. Aynı zamanda gayrimenkulün kayıtlı bulunduğu il ve ilçelerde yetkili Asliye Hukuk Mahkemeleri davalarda yetkilidir.