Şirket Avukatı

Diyarbakır Adliyesi içinde bir dava olmasa bile şirketlerin ihtiyaç duyduğu hukuki danışmanlık hizmetleri; iş hukuku, ticaret hukuku gibi alanlarda uzmanlaşmış Diyarbakır şirket avukatı tarafından yürütülür. Bu bağlamda Diyarbakır şirket avukatı zaman zaman şirketlerin hukuk müşaviri olarak da anılabilmektedir. Diyarbakır en iyi şirket avukatı, aşağıda sıralanan bütün şirket türlerine gerekli hukuki desteği sağlayabilir:

• Limited şirketler (LTD. ŞTİ.),
  • Anonim şirketler (A.Ş),
  • Sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketler.

Diyarbakır Şirket Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Diyarbakır avukat kadroları arasında şirketler ile ilgilenen avukatlar bir şirketin bütün hukuki süreçlerinde yardımcı olurlar. Davalar ile yargıya taşınmış ihtilaflarda şirketlere vekaleten duruşmalara katılırlar. Diyarbakır hukuk bürosu içinde çalışan bir şirket avukatı çoğunlukla aşağıdaki davalara bakar:

• İşçi davaları,
  • Vergi davaları,
  • Şirket birleşmesi davaları,
  • Şirket devri davaları,
  • Patent davaları,
  • Telif ve tescil davaları,
  • Tüketici sözleşmelerinden doğan davalar.

Unutulmamalıdır ki bu sıralanan davalar en sık görülenlerdir ancak tüzel kişilik olarak bir şirketin müdahil olabileceği bütün davalar bu listeye eklenebilir.

Diyarbakır’da Şirket Avukatı Hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Demirkapı hukuk bürosu olarak vekalet işlemlerini yürüttüğümüz şirketlerin menfaatlerini ve haklarını korumak için disiplinli bir çalışma yürütüyoruz. Önce şirketlerin vekaletini alarak onlara hukuki tüm meselelerde danışmanlık hizmeti sunuyoruz. Sözleşmelerinin hukuka uygun hazırlanmasını sağlıyor ve şirketler ile müşterileri arasındaki ilişkileri düzenliyoruz. İş hukuku ve ticaret hukuku uzmanlarımızla dava süreçlerini takip ediyor, duruşmalara katılıyoruz.

Şirketlerin dış nedenlerle zarara uğraması durumunda zararların hızlı ve eksiksiz tazmini için gerekli başvurularda bulunuyor ve aleyhte sonuçlanan davalara itirazlar yapıyoruz. Şirketlerin yönetim kurulu ihtilaflarında uzlaştırıcı rolünü üstleniyor ve çözüm aranılan sorunlara hukuki dayanaklar üzerinden çare arıyoruz.

Diyarbakır Şirket Avukatı ile Şirket Davaları Nasıl Açılır?

Bir şirket avukatı ile dava açabilmek için öncelikle vekalet verme işlemleri tamamlanmalıdır. Sonrasında dava açılması gereken hukuki meselede hangi mahkemeler görevli ve yetkili ise gerekli dilekçeleri yazarak başvuruda bulunulmalıdır. Bu noktada hukuki ihtilafın doğru mahkemelerde çözülmesi önemlidir. Sonrasında yargılamanın başlayabilmesi için Hukuk Muhakemeleri Kanunu içinde belirtilen harç ve gider vergisi gibi ödemeler, peşin ve nakit olarak görevli mahkemenin veznesine yatırılmalıdır.

Şirket Davaları Ne Kadar Sürer?

Şirket davalarının ne kadar süreceği dava dosyası mütalaa edilmeden kolay kolay söylenemez. Davanın taraflarının sayısı, niteliği ve anlaşmazlık konusunun miktarı gibi hususlar dava süresinde birincil etkenlerdir. Ancak davanın hangi mahkeme hangi hukuk alanında olduğu da sonuçlanma süresini etkiler. İş davaları dört ay ile on sekiz ay gibi bir zaman zarfında sonuçlanabilirken, ticaret davaları ortalama bir yıl içinde sonuçlanır. Ayrıca bir davanın istinaf ve Yargıtay yoluna taşınması davanın süresini üç ile dört yıla kadar uzatabilir.

Diyarbakır Şirket Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Demirkapı hukuk bürosu olarak şirket avukatı ihtiyaçları kapsamında geniş bir hizmet kataloğumuz bulunmaktadır. Şirketiniz için hangi hukuki ihtiyaçlar doğacağını bilemiyorsanız ve aşağıda listelenen hizmetlerden size uygun olanı tahmin edemiyorsanız bizimle iletişime geçerek sorabilirsiniz. İşte şirket avukatı olarak verdiğimiz başlıca hizmetler:

• Şirket kuruluşu,
  • Şirket tescil ve ilan sürecinin takibi,
  • Şirket tasfiyesi ve iflas işlemleri,
  • Sermaye artırma veya azaltma işlemleri,
  • Vergi uyuşmazlıkları,
  • Şirket adına dava açma prosedürleri,
  • İşçi ve iş veren arasında arabuluculuk,
  • Sözleşmelerin hazırlanması,
  • İcra takipleri,
  • Alacakların tahsili,
  • Kontrat kontrolleri,
  • Şirketin hukuki uygunluklarını denetleme,
  • Haksız rekabet sorunları,
  • İhtarname hazırlanması,
  • Tebligatların takibi,
  • Tazminat anlaşmazlıkları,
  • Marka tescili,
  • Telif haklarının korunması.

Bütün hizmetlere ek olarak çözüm bulamadığınız hukuki meselelerin her birinde danışmanlık hizmeti de vermekteyiz. 1136 sayılı Avukatlık Kanun’unun 35. Maddesi 3. Fıkrası içinde yer alan düzenlemelere göre; sermayesi 250 bin TL ve üzeri olan bütün anonim şirketlerin sürekli olarak sözleşmeli avukat hizmeti alması ya da bordrolu bir avukat çalıştırması zorunluluğu bulunmaktadır. Bu durum yüz kişiden fazla üyesi olan kooperatifler için de kanunen zorunludur.

Şirket Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Şirket avukat ücretleri değişiklik gösterebilmektedir ancak hukuki cezalar ve anlaşmazlıklardan doğan zararlar çoğu zaman avukat ücretlerinden çok daha yüksek olabilmektedir. Bu nedenle bir şirket avukatı ile çalışmak genellikle daha karlı olacaktır. Hukuki danışmanlık veya vekalet alarak dava yürütme işlemleri farklı ücretler gerektirmektedir. Şirketin sermayesi, çalışan sayısı ve türü de avukatlık ücretlerini etkiler. Bu ücretlerin daha düşük olmaması için bir alt limit belirlenmiştir ve Türkiye Baroları Birliği tarafından yıllık olarak güncellenir.

Diyarbakır’da En İyi Şirket Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Demirkapı hukuk bürosu olarak iş hukuku ve ticaret hukuku gibi şirketinizin ihtiyacı olan her alanda uzman avukat kadrolarımız, tecrübemiz ve bilgi birikimimiz ile yardıma hazırız.

Şirket avukatı ne yapar?

Şirket avukatı, bir firmanın hukuki haklarını korur ve menfaatlerini savunur. Onlara gerekli konularda hukuki çözümler üretir, davalarda şirketleri temsil eder. Şirket işçileri ve yönetim kurulu üyeleri gibi aktörler arasından arabuluculuk hizmeti sağlar, dava süreçlerini takip eder ve aleyhte kararları temyiz ve istinaf süreçlerine taşır.

Şirket davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Şirket davalarında yetkili ve görevli mahkemeler davanın içeriğine göre belirlenir. İş Mahkemeleri ve Ticaret Mahkemeleri, şirket davalarının en sık görüldüğü görevli mahkemelerdir. Ancak bir şirketin iş hukuku ya da ticaret hukuku dışında taraf olduğu başka bir dava olursa görevli mahkemeler değişebilir. Eğer bir sözleşmede, olası ihtilaf durumuna dair yetkili mahkemeleri gösteren bir madde bulunmuyorsa şirket davalarında yetkili mahkemeler şirketin kurulduğu bölgenin mahkemeleridir.