İflas Avukatı

Diyarbakır iflas avukatı, görevi gereği borçlu olan gerçek ve tüzel kişilerin borcunu ödememesi durumunda 2004 sayılı icra ve iflas kanunu gereğini uygulayarak borcun ödenmesi adına hukuki işlem başlatmak ve borçlunun taşınır taşınmaz mal varlığını tespit ederek mal varlığına haciz istemektir.

Diyarbakır İflas Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Diyarbakır iflas avukatı uzun yıllara dayanan engin bilgi ve tecrübesiyle müvekkillerinin haklarını korumayı amaçlamaktadır. Tecrübeli avukatlarıyla birçok alanda hizmet veren Diyarbakır iflas avukatı aşağıdaki davalara bakmaktadır.

İflas Davaları

Borçlu olan gerçek ya da tüzel kişi borcunu ödemediği taktirde alacaklısı olan kişi tarafından iflas davasına başvurulabilir. İflas davaları iflas hukuku alanında uzmanlaşmış hukukcular tarafından yürütülür. Alacaklı olan kişi icra dairesine başvurursa burada üç çeşit usül uygulanır.

1. Adi İflas Yolu İle Takip

Adi iflas kambiyo senetleri dışında kalan borçlar için uygulanan usuldür. Alacaklı ilk olarak icra takibi talep eder. Alacaklının icra takibi talebi yerine getirilmeden önce ilgili yasalara uygun biçimde borçluya borcunu ödeme emri gönderilir. Borçlu, ödeme emrini yerine getirmez ya da icra takibine itiraz etmez ise davanın bir üst noktaya taşınması için asliye ticaret mahkemesinden borçlu kişinin iflasına karar verilmesi istenir. Borçlu icra talebine itiraz ettiği taktirde icra takibi durdurulur ve borcunu ödemesi için borçluya 7 gün süre tanınır. Borç hala ödenmediği durumda mahkeme gerekli incelemeleri yaptıktan sonra haciz işlemlerini başlatır. Bu süre zarfında borçlu iflasa ve ödeme emrine itiraz ederse alacaklı taraf itirazın kaldırılmasını talep eder. Alacaklı bütün bunlara rağmen borcunu tahsil edemezse adi iflas davası açar. Mahkeme önce borçlunun itirazını değerlendirir. Borçlunun iflasına karar verildiği taktirde diğer alacaklılara ilan verilir. Diğer alacaklılar da mahkeme sürecine müdahil olabilir.

Adi iflas yolu ile takip usülü ile ilgili yukarıda anlatılanlara ilişkin bazı kanun maddeleri aşağıda belirtilmiştir:

MADDE 155 – Borçlu iflas yoluyla takibe tabi şahıslardan olup da alacaklı isterse ödeme emrine yedi gün içinde borç ödenmediği  takdirde alacaklının mahkemeye müracaatla iflas talebinde bulunabileceği ve borçlunun gerek borcu olmadığına ve gerek  kendisinin iflasa tabi kimselerden bulunmadığına dair itirazı varsa bu müddet içinde dilekçe ile icra dairesine bildirmesi lüzumu ve konkordato teklif edebileceği ilave olunur.

MADDE 156 – Ödeme emrindeki müddet içinde borçlu tarafından itiraz olunmamışsa alacaklı bir dilekçe ile Ticaret Mahkemesinden iflas kararı isteyebilir. Bu dilekçeye borçlunun ödeme emrine itiraz etmediğini mübeyyin ödeme emri nüshasının raptedilmesi lazımdır. Borçlu ödeme emrine itiraz etmişse takip durur ve alacaklı bu itirazın kaldırılması ile beraber borçlunun iflasına karar verilmesini bir dilekçe ile Ticaret Mahkemesinden isteyebilir.

MADDE 158 – Alacaklının iflas takibi kesinleştiğinde l66’ncı maddenin ikinci fıkrasındaki usulle ilan edilir. İflas talebinin ilanından itibaren on beş gün içinde diğer alacaklılar davaya müdahale veya itiraz ederek iflası gerektiren bir hal bulunmadığını ileri sürerek mahkemeden talebin reddini isteyebilirler.

2. Kambiyo Senetlerinden Dolayı İflas

Kambiyo senedi ticari hayatta çokça kullanılan belgelerdir. Bu belgeler yasal olarak alacak niteliği taşır ve borç hükmündedir. Fakat senedin arkasındaki borç ilişkisi tespit edilemez. Borç sadece senette belirtilen miktarın ödenmesi ile ilişkilidir. Alacaklı elinde bulunan seneti mahkemede delil olarak kullanır. Mahkemede belirtilen süre içinde borçlu senette belirtilen miktarı alacaklıya ödemezse alacaklı adi iflas davasına başvurur.

3. Doğrudan Doğruya İflas

Doğrudan doğruya iflas alacaklının icra takibine başvurmadan direkt olarak iflas için ticaret mahkemesine başvurduğu durumlarda ortaya çıkar. Bu usül alacaklı tarafından yapılan başvuruyla olmasının yanı sıra borçlunun başvurusu ile de gerçekleşebilir. Doğrudan doğruya iflasın gerçekleşebilmesi için bazı şartlar gereklidir. Bu şartlar;

• Borçlunun yerleşim yerinin tespit edilememesi (bu madde gerçek kişiler için geçerlidir)
  • Borçlunun taahhütten kurtulmak amacıyla kaçması
  • Borçlunun hileye yönelik teşebbüsleri
  • Borçlunun mallarını saklaması
  • Borçluya karşı yapılan çok sayıda icra takibi talebi
  • borçlunun konkordato mühletinin kalkması ya da feshi
  • icra emriyle istenilen ödemenin yapılmaması

şeklinde ifade edilebilir.

Diyarbakır’da İflas Avukatı Hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Diyarbakır iflas avukatı olarak müvekkillerimizin hak-hukuk arayışında Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına en uygun şekilde hareket etmekteyiz. Öncelikle icra dairesine başvurumuzu gerçekleştirerek borçlunun anayasanın 155. maddesinde belirtilen süre olan yedi gün içerisinde borcunu ödemesini talep ederiz. Belirtilen süre içerisinde borç tahsil edilmediği taktirde mahkemeye başvurarak borçlunun haciz işlemlerini başlatırız. Borçlunun iflası için davayı ticaret mahkemelerine taşırız.

Müvekkilimizin iflasa itirazını mahkemeye iletiriz. Yasal süreç boyunca müvekkilimizle beraber hukuk mücadelesi veririz.

Diyarbakır İflas Avukatı ile İflas Davası Nasıl Açılır?

Diyarbakır avukat müvekkilin ihtiyacı olduğu durumlarda konkordato talebinde bulunur veya konkordato davası açılması için adliyeye başvuru yapar.

İcra işlemleri için icra dairesine başvurarak icra takibi ile yasal süreç başlatır. Daha sonra karşı tarafın verdiği geri dönüşe bakılarak ticaret mahkemesine iflas talebinde bulunulur.

İflas Davaları Ne Kadar Sürer?

Borçlu icra takibi esnasında istenen 7 gün içerisinde borcunu ödediği taktirde takip son bulur. Borcun ödenmediği durumlarda daha farklı prosedürler uygulanır ve konu mahkemeye intikal eder. Her dava kendine özgü ve biricik olduğundan dava süreçlerinden belirli bir süre vermek doğru olmayacaktır.

Diyarbakır İflas Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Diyarbakır iflas avukatı olarak aşağıdaki hizmetleri müvekkillerimize sağlıyoruz:

• Danışmanlık ve araburuculuk hizmeti
  • Borç tespiti işlemleri
  • İflas öncesi ve sonrası için konkordato işlemleri
  • İflas süreci takibi işlemleri
  • Borç yapılandırma işlemleri
  • İflas eden şirketlerin satılma işlemleri

İcra ve iflas kanunu mevzuatı ile ilgili detaylı bilgilere, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.3.2004.pdf adresinden ulaşabilirsiniz.

İflas avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret bilgisi için bizlerle iletişime geçebilirsiniz.

Diyarbakır’da en iyi iflas avukatını nasıl bulabilirim?

Birlikte çalışmakta olduğumuz meslektaşlarımızın her biri alanında bilgili ve tecrübeli avukatlardır.

İflas avukatı ne yapar?

İcra takibi başvurusu, iflas davası başvurusu, borç yapılandırması, konkordato işlemleri ve daha birçok konuda müvekkillerini bilgilendirir ve en doğru şekilde süreci takip etmeyi amaçlar.

İflas davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Asliye ticaret mahkemeleridir.