Borç Alacak Avukatı

Borç alıp verme ilişkilerini inceleyen bir disiplin olarak, bir özel hukuk alt dalı olan borçlar hukuku avukatları, aynı zamanda borç alacak avukatı ve icra avukatı isimleriyle de bilinmektedir. Eşit kabul edilen bireyler arasında ortaya çıkan ve hukuken borç ilişkisi olarak adlandırılan hukuki ilişkiler, bu avukatların çalışma alanlarıdır.

Borç Alacak Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Borç alacak avukatı temelde Borçlar Kanunu’nun dayanak oluşturduğu borçlar hukuku alanında uzman ve tecrübeli bir avukattır. Diyarbakır en iyi borç alacak avukatı olmak bu bağlamda borçlar hukuku kadar iflas hukuku ve icra hukuku gibi alanlarda uzmanlık ve tecrübe sahibi olmayı gerektirir. 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu’nu çerçevesinde müvekkillerinin menfaatlerini en iyi şekilde korumak önemlidir.  Bahsi geçen kanun metni Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından 11 Ocak 2011 günü onaylanmıştır ve 1 Temmuz 2012 tarihi itibariyle yürürlüğe girmiştir. En genel tanımıyla borç ilişkilerini düzenleyen bir yasa metni olarak betimlenebilir.

Bu doğrultuda Diyarbakır borç alacak avukatının baktığı davalar şöyle sıralanabilir:

• İcra davaları
  • İflas davaları
  • Haksız kira artırımı davaları
  • Kiracı tahliye davaları
  • Taşınmazların işgali davaları
  • Maddi ve manevi tazminat davaları
  • Mal sahibinin korunması davaları
  • Tapu tescil iptal davaları
  • Sebepsiz zenginleşmeden doğan borç davaları
  • İhalenin feshi davaları
  • Konkordato davaları
  • Rehin ve ipotek davaları
  • İstihkak davaları
  • Menfi tespit ve istirdat davaları

Diyarbakır’da Borç Alacak Avukatı Hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Demirkapı Hukuk Bürosu olarak Diyarbakır avukat kadrolarımız ile müvekkillerimizden vekalet aldıktan sonra sorumluluğunu üstlendiğimiz dava dosyalarında, titiz ve disiplinli çalışmalar yürütürüz. İcra ve borç davalarının dosyalarını ivedilikle inceler ve konuyla ilgili takip sürecine başlarız.

Gerekli durumlarda, müzekkere oluşturabilir ve alacaklı ile borçlu arasındaki görüşmelere katılım gösteririz. Birden fazla görev ve sorumluluğun gerektiği davalarda, önceliklendirme yapar, hukuki süreçlerin eksiksiz ve sırasıyla ilerlemesi için çalışırız. Alacaklı ve borçlu arasındaki durumu somut koşullar dahiline gözetir ve mümkün olan durumlarda mevcut uyuşmazlığı mahkemeye taşımadan çözebilmek için uzlaştırıcı rolü üstleniriz.

İhtiyaç halinde dava dosyası için gerekli kanıtların toplanması ve uygun biçimde sunulması için müvekkillerimizle birlikte çalışırız. Prosedürlerin takibini ve borcun tahsilini yürütürüz. Müvekkillerimizin menfaatleri doğrultusunda gereli itirazları yapar, birinci derece mahkeme kararlarını temyiz ve istinaf süreçlerine taşıyabiliriz.

Borç Alacak Avukatı ile Ceza Davası Nasıl Açılır?

Borç alacak avukatı ile dava açmak için Diyarbakır hukuk bürosu tarafından yardım alabilirsiniz. Borçlanan kişi alacaklıya gerektiği zaman diliminde ödeme yapmıyorsa, bir avukata vekalet vererek, 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu kapsamında düzenlenen süreçlere sizin için başlamasını sağlayabilirsiniz. Avukatınız gerekli dava dilekçesini usule uygun biçimde yazarak yetkili makamlara ulaştıracaktır. Sonrasında takip işlemleri ve borcun ifası da avukatlar yardımıyla yürütülebilir.

Eğer ortaya infaz gerektiren bir icra suçu çıkarsa, borç alacak avukatları İcra Ceza Mahkemeleri’ne gerekli başvurularda bulunarak, tazyik hapis talebinde bulunabilir ve sürecin gerektirdiği diğer yaptırımlar için gerekli prosedürleri yerine getirir.

Borç Alacak Davaları Ne Kadar Sürer?

Borç alacak davalarının ne kadar sürdüğü alacaklı ve borçlu arasındaki ilişkinin niteliğine göre değişiklik gösterilebilir. Mesela alacaklı kişi bir işçi ise İş Mahkemeleri, bir müşteri ise Tüketici Mahkemesi davayla ilgilenebilir. Ancak ana unsur olan Asliye Hukuk Mahkemeleri bünyesinde yürütülen davalar ortalama on iki ay kadar sürebilmektedir. Borçlar Hukuku’nda belirtilen borcun dört kaynağı burada önem arz eder:

• Sözleşmeden doğan borç,
  • Haksız fiilden doğan borç,
  • Vekaletsiz iş görme borcu,
  • Sebepsiz zenginleşmeden kaynaklanan borç.

Borcun nasıl ortaya çıktığı, üzerinden geçen süre alacaklı ya da borçlu kişilerin sayısı gibi etmenler davaların süresini beklenen kısa ya da daha uzun kılabilmektedir.

Diyarbakır Borç Alacak Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Diyarbakır borç alacak avukatı olarak dava sürecine taşınan ve taşınmayan bütün hukuki süreçlerde müvekkillerimize destek olabiliyoruz. Müvekkillerimize şu hizmet başlıklarında yardımcı olabiliriz:

• İcra takibi
  • Borç sözleşmelerinin hazırlanması
  • Haczin kaldırılması işlemleri
  • Alacağın tahsil edilmesi
  • Kambiyo senetleri ve karşılıksız çekler takibi
  • İflas davası açılması
  • İcra suçlarında İcra Ceza Mahkemesine başvuruda bulunmak
  • Hacze konu malların satışa çıkarılması
  • İpotek ve rehinin paraya çevrilmesi
  • Satış ihaleleri düzenleme
  • Ödeme emirlerinin düzenlenmesi
  • Kira anlaşmazlıkların arabuluculuk hizmeti
  • Araç rehini işlemleri
  • İhtiyati haciz işlemleri
  • Pay senetleri, tahvil ve poliçelerin tahsil edilmesi
  • Borç ve imza itirazı

Bu başlıklar en sık verdiğimiz hizmetler arasında yer almaktadır. Bunlara ek olarak listelenmemiş olsa dahi iflas hukuku, borçlar hukuku, ticaret hukuku, icra hukuku gibi alanların kapsamına giren hukuki durumların her birinde bize başvurabilirsiniz.

Borç Alacak Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Borç alacak avukatı ücretleri, vekalet verme, hukuki danışmanlık, sözleşme hazırlama ve davanın üstlenilmesi gibi farklı hizmetlerde farklı bedeller tutar. Türkiye Barolar Birliği tarafından belirlenen asgari sınır altında olmamak kaydıyla, davanın türü, alacağın miktarı ve davaya dahil kişilerin sayısı ücretleri doğrudan etkilemektedir.

Diyarbakır’da En İyi Borç Alacak Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Demirkapı hukuk bürosu olarak borç ve alacak süreçlerinde bütün bilgi birikimimiz ve tecrübemizle yanınızda durmaya hazırız.

Borç Alacak Avukatı Ne Yapar?

Borç alacak avukatı alacaklının talepleri doğrultusunda, icra ve iflas müdürlükleri aracılığıyla, borçlunun taşınmaz ve taşınır mal varlıklarını tespit eder, borcun tahsil edilmesi adına gerekli işlemleri yürütür. Dilekçelerin yazılması ve gerekli hukuk mercilerine usule uygun iletilmesi hususlarında çalışmalar yapar.

Borç Alacak Davalarında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Borç ve alacak davalarında genel görevli mahkeme, kanun metinlerinde Asliye Hukuk Mahkemeleri olarak belirlenmiştir. Ancak taraflar arasındaki borç alacak ilişkisinin niteliği doğrultusunda davalar İcra Ceza Mahkemeleri, İş Mahkemeleri, Tüketici Mahkemeleri gibi farklı mahkemelerde yürütülebilir. Yetkili mahkemeler ise sözleşmeden doğan borçlarda, sözleşmede belirtilen mahkemelerdir. Eğer sözleşme usulüyle yetkili mahkemeler belirlenmemiş ise borçlunun ikamet ettiği adreste yetkili olan mahkemelere yetki verilir.