Ticaret Avukatı

Diyarbakır ticaret avukatı ticaret yapan gerçek ve tüzel kişilerin ticaret yaptığı diğer gerçek/tüzel kişilerle, müşterileriyle, firmalarla ve çalışanlarıyla arasındaki ticari işlemlerdeki olası problemlerle ilgili danışmanlık yapan ve gerektiği durumda mahkemeye başvurarak dava takibi yapan avukatlardır. Diyarbakır ticaret avukatı kişilerin Türk ticaret kanununca belirlenmiş yasal haklarını korumayı amaçlar.

Ticaret avukatı nedir ve hangi davalara bakar?

Diyarbakır ticaret avukatı gerçek ya da tüzel kişilerin ticari hayatta karşılarına çıkabilecek anlaşmazlıklarda hukuki hizmet sağlamakla beraber kişilerin yasal haklarını koruyan ticaret hukuku alanında uzmanlaşmış kişilerdir.

Nispi Ticari Davalar

Nispi ticari davalar, her iki tarafın da ticaretle uğraştığı ve her iki tarafın da ticari işletmesini ilgilendiren anlaşmazlıklarla ilgili davalardır. Dava konusu mesele taraflardan birinin ticari işletmesini etkiliyorsa bu nispi ticari dava sayılamaz.

Örneğin bir kargo şirketine bağlı çalışan aracın bir işletmenin camına çarparak kaza yapması nispi ticari davadır fakat özel şahıs aracının aynı şekilde işletmenin camına çarparak kaza yapması nispi ticari davası değildir. Nispi ticari davaların sınırları Türk Ticaret Kanununun 4. maddesince belirlenmiştir.

Mutlak Ticari Davalar

Nispi ticari davaların aksine mutlak ticari davalarda kişilerin ticaretle uğraşıp uğraşmadıklarına bakılmaz. Mutlak ticari davaların sınırları 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu maddelerince belirlenmiştir. Bu kanuna göre bir davanın mutlak ticari dava kapsamına girebilmesi için şu gibi uyuşmazlıklar olması gerekmektedir.

• Kambiyo senetleriyle ilgili anlaşmazlıklardan doğan davalar
  • Anonim şirketler ile ilgili uyuşmazlıklardan doğan davalar
  • Sigorta şirketleriyle ilgili uyuşmazlıklardan doğan davalar
  • Limited şirketleriyle ilgili uyuşmazlıklardan doğan davalar
  • İflas davaları
  • Finansal kiralama ile ilgili uyuşmazlıklardan doğan davalar

Üçüncü Grup Ticari Davalar

Dava taraflarından birinin ticaret ile uğraştığı davalardır.

(2) (Değişik: 28/2/2018-7101/61 md.) Ticari davalarda da deliller ile bunların sunulması 12/1/2011 tarihli ve 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu hükümlerine tabidir; miktar veya değeri beş yüz bin Türk lirasını geçmeyen ticari davalarda basit yargılama usulü uygulanır.

MADDE 5- (1) Aksine hüküm bulunmadıkça, dava olunan şeyin değerine veya tutarına bakılmaksızın asliye ticaret mahkemesi tüm ticari davalar ile ticari nitelikteki çekişmesiz yargı işlerine bakmakla görevlidir. (4)

MADDE 5/A- (Ek:6/12/2018-7155/20 md.) (1) Bu Kanunun 4 üncü maddesinde ve diğer kanunlarda belirtilen ticari davalardan, konusu bir miktar paranın ödenmesi olan alacak ve tazminat talepleri hakkında dava açılmadan önce arabulucuya başvurulmuş olması dava şartıdır. (2) Arabulucu, yapılan başvuruyu görevlendirildiği tarihten itibaren altı hafta içinde sonuçlandırır. Bu süre zorunlu hâllerde arabulucu tarafından en fazla iki hafta uzatılabilir.

Ticari davaların dayanağı olan Türk Ticaret Kanunu hakkında,

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6102.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Diyarbakır’da ticaret avukatı hizmetini Demirkapı Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir?

Diyarbakır hukuk bürosu olarak danışanlarımıza Türk Ticaret Hukuku kapsamında ihtiyacı olan yasal bilgiyi veririz. Danışanlarımız ile karşı taraf arasında davadan önce zorunlu kılınan uzlaşma şartı için arabuluculuk hizmetini veririz. Uzlaşma ile anlaşmaya varılamadığı taktirde müvekkilimiz ile birlikte dava dilekçesini hazırlarız ve Diyarbakır Anadolu Adliyesine dava başvurusunda bulunuruz.

Müvekkilimiz ile birlikte ticari davalarda gerekli olan belgeleri temin eder, titiz bir şekilde incelemesini yapar ve mahkemeye sunarız.

Gerekli durumlarda birinci derece mahkemelerinin vermis olduğu kararları 7 gün içerisinde istinaf mahkemesine taşırız. İstinaf mahkemesinden de gerekli sonucu elde edemezsek istinaf mahkemesinin vermis olduğu kararı takip eden 15 gün içerisinde yargıtaya temyiz başvurusunda bulunuruz.

Diyarbakır ticaret avukatı ile ticaret davası nasıl açılır?

Türk ticaret kanununun 5. Maddesine göre : MADDE 5/A- ‘’Bu Kanunun 4 üncü maddesinde ve diğer kanunlarda belirtilen ticari davalardan, konusu bir miktar paranın ödenmesi olan alacak ve tazminat talepleri hakkında dava açılmadan önce arabulucuya başvurulmuş olması dava şartıdır.’’ Bu sebeple müvekkilimiz bize başvurduğunda ilk olarak şikayetini dinler daha sonra uzlaşma yoluna giderek arabuluculuk hizmetini sağlarız.

Müvekkilimizden noter onaylı vekaletname alırız.

Uzlaşma yolunun yeterli olmadığı durumlarda müvekkilimiz ile birlikte dava dilekçesi hazırlar ve Asliye Ticaret Mahkemesine dava başvurusunda bulunuruz.

Diyarbakır Ticaret Avukatı olarak müvekkilimizi hakları hakkında bilgilendirir ve bu hakları korumayı amaçlarız.

Dava sürecini başından sonuna kadar takip eder, gerekli görüldüğü durumlarda müvekkilimizin istinaf ve temyiz haklarını kullanabilmesi için yasal süre içerisinde başvuruda bulunuruz .

Ticaret davaları ne kadar sürer?

Ticaret davalarında uygun görülen süre 1 yıldır. Fakat her dava sürecinde olduğu gibi davanın niteliğine, başvurulan mahkemenin iş yüküne, karşılıklı itiraz süreçlerine vb. gibi dava sürecinin olağan akışında yaşanması muhtemel süreçlere bağlı olarak süreç uzayabilmektedir.

Diyarbakır ticaret avukatı olarak verdiğimiz hizmetler

Diyarbakır en iyi ticaret avukatı olarak verdiğimiz hizmetler şu şekildedir:

• Müvekkillerimize ticaret hukuku ile ilgili danışmanlık hizmeti
  • Müvekkilimiz ile karşı taraf arasında arabuluculuk hizmeti
  • Dava dilekçesi hazırlama ve başvuru işlemleri
  • Alacak davaları
  • Uluslararası ticari sözleşmelerden kaynaklı uyuşmazlık davaları
  • Türk parasının değerini koruma kanununa muhalefet davası
  • Tapu ve ticari şirket süreçleri
  • İthalatta haksız rekabetin önmlenmesi davası
  • Uluslararası tahkim yolu
  • İstinaf ve temyiz başvurusu
  • Şirketlerin birleşmesiyle ilgili işlemler
  • Ticari şirketlerin alım-satım süreçlerinin takibi
  • Hisse devir işlemleri
  • Ortaklık sözleşmesi hazırlama işlemleri
  • Sermaye piyasalarından kaynaklanan uyuşmazlık ile ilgili davalar
  • Kira prosedürleri
  • Sigorta işlemleri ve davaları
  • Kredi sözleşmelerinin hazırlanması işlemleri
  • İpotek işlemleri ve davaları
  • Kooperatif prosedürleri
  • Risk sermayesi konularındaki uyuşmazlıklar için danışmanlık hizmeti
  • Yasal sürecin takibi

Ticaret avukatı ücretleri ne kadar?

En kısa zamanda bizlere ulaşabilir, avukatımızla görüşme sağladıktan sonra ücret bilgisi alabilirsiniz.

Diyarbakır’da en iyi ticaret avukatını nasıl bulabilirim?

Alanında son derece yetkin ve tecrübeli değerli meslektaşlarımızla birlikte Diyarbakır’ın en iyi avukatlık hizmetini sunmaya hazırız. Bizlere ulaşabilirsiniz.

Ticaret avukatı ne yapar?

Ticaret avukatı arabuluculuk hizmeti verir, dava dilekçesi hazırlar ve müvekkili adına başvuruda bulunur, dava takibini gerçekleştirir. Birinci derece mahkemesinin kararından sonra gerekli görüldüğü durumlarda istinaf ve temyiz yoluna gider. Müvekkilinin ihtiyaç duyabileceği hukuki konular ile ilgili danışmanlık hizmeti verir.

Ticaret davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Ticaret davalarında yetkili mahkeme Asliye Ticaret Mahkemesidir.